donderdag 14 februari 2008

dag van de reparaties


Vandaag ben ik druk bezig geweest met het herstel van de fietsen.
Eerst heb ik de ketting weer op de opa fiets van mijn vader gelegd. Ben wel benieuwd naar hoelang hij er op blijft!
Toen ben ik met de racefiets naar de fietsenmaker naast mijn moeder gegaan. Zij zouden er twee nieuwe spaken inzetten en de remmen nakijken. Aan het eind van de middag kon ik hem weer ophalen. Dus ik moest de anderhalve kilometer terug naar huis lopen.
's middags ben ik bezig geweest met de lekke achterband van mijn laatst gekochte tweedehandsje. Ik kreeg de achterwiel niet los. Dus heb ik er geen nieuwe binnenband in gelegd, maar de oude geplakt. Dat kon gelukkig nog wel.

Ondertussen heb ik mijn konijntjes verwend.
Tenslotte is het Valentijnsdag .

Of lees er over bij het jeugdjournaal. (De belangstelling schijnt af te nemen, heb ik gelezen!).
In hongkong hebben ze over Valentijn hun eigen ideëen!
Mijn twee dametjes hadden hun hok aardig smerig gemaakt. Daarom heb ik ze (even) in het buitenhok op het balkon gezet. Moest natuurlijk wel eerst mijn balkon opruimen en enigszins veranderen, zodat alles weer goed neergezet kon worden.
Van het weekend maak ik het gehele hok weer 100% picobello, zodat ze er weer in kunnen.


Ondertussen kreeg ik een mailtje van een oud collega Lies, wat heet. Met haar ben ik in mijn bibliotheekje begonnen. Aan de foto (slechte kwaliteit)kun je zien dat het alweer een tijdje geleden is.

Zij doet ook een cursus (trouwens én een interessante site, waar ik zeker nog regelmatig naar toe zal gaan, én een leuke cursus, want ik denk dat ik daar ook nog wel het een en ander zal gaan doen!) en is ook een weblog begonnen. Ze heeft daar een foto opgezet van onze bibliotheek deze winter.
Natuurlijk heb ik weer een foto uit de oude doos opgezocht, en jawel in de jaren 80 werd er geschaatst voor de bibliotheek....Een anecdote uit die tijd is dat een andere collega vrijdag 's avonds in de pauze (we waren toen nog vrijdagavond open) ook ging schaatsen en natuurlijk in een wak reed! Hij is in ieder geval door het ijsgezakt!


Natuurlijk heb ik even een aantal reacties geplaatst bij wat artikeltjes van haar, want dat is natuurlijk voor iemand die een blog begint leuk en het geeft je een fijn gevoel dat anderen ook je stukjes lezen!. Toch! (ik hou mijn bezoekers teller maar in de gaten.....................alweer tien bezoekers geweest!). Wij hebben trouwens nog steeds een goede contact.
T.z.t zal ik ook nog een artikeltje schrijven over de vesting van Naarden. Je kunt daar op de site van het vestingmuseum een leuke screensaver downloaden...
Aan het eind van de middag lopend weer naar de fietsenmaker gegaan.
Daar aangekomen waren de twee spaken vernieuwd en 2 nieuwe remblokjes voor gemonteerd kosten: 25 euro. Even bij mijn moeder langs, probeer de remmen blijkt dat de achter remmen nog steeds slecht werken. Had hij niet nagekeken. Rwee nieuwe remblokken voor achter had hij niet meer, worden besteld en kan ik zaterdag halen.
Thuis aangekomen bleek in de kelder een fiets met een lekke band te staan. Dus toch twee linker handen!!! Ik zal in het weekend de fiets maar wegbrengen en een nieuwe binnen- en buitenband laten in- en opzetten.
De dag van de reparaties krijgt dus een vervolg......

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Ruud,

Leuk dat je aandacht hebt besteed in jouw weblog, aan mijn blog. Jouw bloglink staat inmiddels bij de links op mijn blog. Je bent erg productief. Leuk om het allemaal te lezen! Je hebt wel vaak fietsenpech lijkt het.

Groeten, L