zondag 10 februari 2008

rösti


Wat ben ik blij dat er vandaag geen kabouters zijn. Want dan weet je nooit wat er op tafel komt. Nu weet ik dat wel. Ik ga rösti eten.

Ik heb dat al verschillende keer bij mijn zus in zwitserland gegeten, en een paar keer hier zelf gemaakt, en ik vind het heerlijk.
Eerst een aardappeltje (of 8) schillen, of als je van gisteren over hebt kun je ze bakken, wel als kleine korrelige stukjes.
Of komt daar toch een kabouter aan.....

Als ik de aardappelen een beetje heb opgebakken, dan doe ik er stukjes gebakken ei, spek of ham door. Meestal neem ik een lekker stukje rundvlees met een heerlijk rundvleesjusje. Daarbij eet ik bonen en appelmoes.
Ik moet zeggen dat ik er van blijf eten. Ik ben blij dat ik 8 redelijk grote aardappelen heb uitgezocht. Een zondagsmaaltijd op een mooie zonnige dag. Het kan niet beter. Vandaag heb ik geen kabouter nodig.....

Geen opmerkingen: