maandag 11 februari 2008

ongeluk

Vanochtend moesten de meeste mensen krabben. Nee niet omdat ze jeuk hadden, maar omdat ze niet door de ruiten konden kijken. Inderdaad, het had weer gevroren. Gelukkig had ik daar geen last van. Tenminste, het was op sommige plekken wat aangeslagen, dus val gevaar. Met een sjaal om, handschoenen aan en een muts op kwam ik zonder kleerscheuren op mijn werk aan.
In Bussum hadden we de afsluiting van onze cursus digitale informatie. Ik had bijna mijn "examenopdracht" niet gedaan. Ik was een beetje verbolgen. Maar goed, je bent oud en wijs genoeg om daar door heen te kijken. Het is dus nu afgelopen. Geen "stiekeme" powerpoints meer van casussen in verband met ©. Jammer, ik had een hele leuke in gedachten....Ik zal wel een regelmatige lezer van mijn blog gaan missen!
's Middags hadden we een stagiaire. Studenten van het middelbaar onderwijs lopen deze week bij veel instellingen een weekje mee, om ervaring op te doen. Bij ons dus ook.
Het was vandaag heel mooi weer, helaas niet om binnen te zitten, maar vergeleken met de maanden hiervoor was het gezellig, vrolijk weer, en om 17.30 nog mooi licht.
Op weg naar huis ging alles prima. Alleen zijn ze in Weesp tussen de sluis en het station met de weg bezig. Daarom moest ik van de Hoogstraat komend voor de sluisbrug linksaf om bij de volgende brug (bij waar vroeger de bioscoop was) weer over de vecht te kunnen.
Helaas kwam er vanuit die straat (de straat achter de slijkstraat)een fietser, die op de verkeerde helft van de weg reed. Ik maakte wel mijn bocht, redelijk groot zelfs, maar ik moest hem ontwijken. Hij bewoog wel naar zijn weg helft, maar ik week al naar rechts uit, kneep in mijn remmen reed recht op twee paaltjes af. Hoe het mogelijk is, weet ik niet, maar ik kreeg mijn fiets precies tussen de twee paaltjes.
Resultaat was dat mijn achterlichtje kapot van mijn fiets viel, bij mijn voorwiel
twee spaken kapot (die moet ik donderdag op mijn vrije dag laten maken) en verder mankeerde mijn fiets niets. Ik zelf had op mijn rechterbovenarm (waarmee ik de klap op een paaltje wilde opvangen) en mijn linker onderbeen (ook daar ving ik een paaltje mee op) wat blauwe plekken pijn. Een kleine bloeduitstorting, maar dat gaat zoals ze vroeger zeiden wel over voordat je een meisje bent/wordt.
Het was wel even schrikken, gelukkig alleen wat kleine schade, maar alles liep met een sisser af. Mijn tegenligger had helemaal niets, want hij kon gewoon zijn weg vervolgen omdat hij voor niemand hoefde uit te wijken. Hij bleef wel wachten totdat alles bekeken was.
Ik zal mijn remmen ook maar meteen laten nakijken, die waren volgens mij niet 100% meer.
Al met al weer een enerverende dag.
Ik zie uit naar mijn vakantie (naar Zwitserland?) half maart, om de boel weer op te laden......

Geen opmerkingen: