zaterdag 16 februari 2008

dubbele overwinning


Gisteravond eindelijk weer eens een wedstrijd gespeeld voor de interne competitie.
Tegenstander was Dolf Houtman. Dolf ken ik al heel lang, al in de tijd dat hij bij de WSC speelde. Daar is hij toch redelijk snel vertrokken, om hem via allerlei omzwervingen bij MSK weer tegen te komen. Vorig jaar heb ik twee wedstrijden tegen hem gespeeld, waarbij ik bij één partij al na drie zetten een pion weg gaf.
Nu wilde ik dat voorkomen. Eerst een degelijke verdediging, maar gelukkig opende Dolf de stelling al redelijk snel. Via de Alapin variant van het siciliaan,kwamen we terecht in een vertakking van de Tarrasch variant (!). Na allerlei paardenzetten kwam ik een pion voor en een loper voor een paard. Met de 31ste zet Pd5 probeerde Dolf wat af te wikkelen, maar daar ging ik niet op in. Zijn 35ste zet Pc7 leek sterk, maar Lf6 was afdoende. Met 2 pionnen achter gaf hij op.
(zie stelling)
Het tweede achttal moest gisteren aantreden tegen Pion 3. Ze spelen in de derde klasse C en na 4 wedstrijden hebben beide teams 4 punten. Een zware wedstrijd werd verwacht.
Binnen het uur drongen er al berichten door tot onze speelruimte dat twee spelers (Willem en Peter) van ons een stuk voor stonden. Dat is natuurlijk een goed teken, maar ze stonden niet alleen een stuk voor ze wonnen ook gelijk de partij. Omdat een derde speler (Casper) ook al weer een stuk voor kwam leek een overwinning al in het verschiet. Maar schaken is schaken. Om 23.00 uur stond het 3-3 en zou het nog moeilijk worden voor een gelijkspel. Maar in een betere stelling gaf de tegenstander van Wim een stuk en een toren kado en omdat Casper nog steeds beter stond nam hij een remise aanbod aan, zodat toch nog met 4,5-3,5 werd gewonnen. Een prima prestatie.

Vandaag 2 remblokken gekocht, boodschappen gedaan. Bij Deen was er weer eens een artikel uit de advertentie niet binnen gekomen!

Het konijnhok heb ik helemaal schoon gemaakt, alle haren weggezogen, zodat vanmiddag Dotje en Seniora weer in een heel schoon kasteeltje terecht kwamen. En binnen is het natuurlijk ook een beetje warmer, alhoewel de konijnen met hun vacht eerder last hebben van de warmte dan van de kou.

En last but not least, ik heb voor de tweede keer de lekke band gemaakt. Nu heb ik na het maken, de band ter controle even in het water gehouden, en er kwamen geen bobbeltjes. En dat met twee linker handen. Ik weet alleen nog steeds niet hoe ik die achterband los kan krijgen zodat ik er eventueel een nieuwe (binnen en/of buiten)band om kan leggen! Binnenkort maar eens op internet kijken!!!
Voor mijn werk ook nog even een filmpje naar mijn collega's van de jeugd gestuurd, zodat ik kan terugkijken op een actieve en nuttige dag.
Morgen, zondag is het een rustdag....

Geen opmerkingen: