zondag 6 juli 2008

valse start vakantie


Zaterdagavond zijn we om 22.45 uur vertrokken, op weg naar Zwitserland. We wilden weer gaan zoals de vorige jaren, via de A30, bij Ede de A2 op en dan via Arnhem de linker rijnoever langs.
Helaas pindakaas, het heeft niet zo mogen zijn. Vlak bij de oprit naar de A2 bij Ede waren ze aan de weg bezig in verband met " van A naar Belachelijk" , want ze lieten de mensen (zonder overigens behoorlijke borden neer te zetten!) gewoon 2x 11 km om rijden om , tenminste dat dachten ze(!), dan de weg op de A2 vanaf Utrecht komende weer te kunnen vervolgen naar Arnhem. Nadat je dus 22 km had om gereden kwam je weer op precies hetzelfde punt uit. De plek waar je de A30 af moest omdat ze aan de weg bezig waren. We zijn toen binnendoor gereden via Rhenen en Ochten om op de snelweg naar Nijmegen, de A50 en daarna de A73 te komen die ons via Venlo op de A61 in Duitsland bracht om aldaar weer op onze oorspronkelijke route te komen. Dus na ruim 1,5 uur en ruim 80 km waren we net Utrecht gepasseerd! Een goed begin is het halve werk niet waar......
Bijna waren we weer door gereden naar huis, maar uiteindelijk zijn we door gereden.

Het goede nieuws was dat het rustig op de weg was. Zondags rijden er geen (zo goed als geen) vrachtwagens, zodat we lekker konden doorrijden. Mijn (tijdelijke) nieuwe auto (een rode opel Agila) reed lekker en zat lekker. Mijn moeder had ook op het begin na een goede reis gehad. Voor mij was het natuurlijk weer even wennen. Ik had ruim een half jaar niet in een auto gereden en in april 2007 was ik voor het laatst naar Zwitserland geweest. Het was voor ons beide een hele zit.....


Even voor Zwitserland (een teken!) begon het te regenen, maar bij de grens konden we weer zo door rijden.
Om 9.45 uur kwamen we bij onze zus aan, en na een kopje thee hebben we even onze vermoeide te rusten gebracht!
's Avonds hebben we lekker gegeten met de familie N de Groot uit Weesp. We waren, omdat mijn zus moest werken met negen man aan tafel. Een volle bak, maar in Hotel Trauffer is alles mogelijk....

Na het eten nog gekeken naar de bijzonder spannende wimbledon finale tussen Federe en Nadal. Ook al waren we natuurlijk voor Federer, nadal was de terechte winnaar. Qua tennis was hij beter.





De vooruitzichten voor morgen zijn vochtig, maar gelukkig is het binnen droog.
Foto's zal ik regelmatig plaatsen in mijn mapje op Picasa. Deze link is te vinden rechts bovenaan onder het kopje foto's vakantie 2008. Tenminste zo lang mijn appletje het blijft doen....... Sorry, dit was de bedoeling, maar Picasa kan niet werken met appletjes. Dus dat wordt pas nadat ik weer uit Zwitserland terug ben.
Alvast een voorproefje van de Monch, Junfrau en Eiger, gezien vanuit Beatenberg.

Geen opmerkingen: