dinsdag 15 juli 2008

Harry Potter afgelopen

De laatste 3 dagen was het wat minder weer. Kouder, grijzer en natter. Niet echt vakantie weer. Maar elk nadeel heeft weer zijn voordeel. Ik kon de laatste 3 dagen mijn spieren weer laten herstellen, ik kon een boek lezen, we zijn uit eten geweest bij onze nicht Annemarie en we hebben lekker gegeten. We hebben trouwens ook de tijd gehad om de poeperitus te overwinnen!
Het boek dat ik dan gelezen heb is het laatste deel van Harry Potter. Voor alle dreuzels onder ons, hier wat informatie over Harry Potter! Of bekijk het filmpje....
Ik heb het boek met veel plezier gelezen. Op het begin na van deel 1 leest het makkelijk weg. Dat wil niet zeggen dat het niet moeilijk is. Ik raad de kinderen aan om het boek pas vanaf 11 jaar te lezen. Dan snappen de kinderen wat meer van de hele betekenis. Nu is het alleen een spannend verhaal, maar de gehele achtergrond komt niet over.
Het verhaal zit goed in elkaar en ik vind het bijzonder knap om het verhaal zo te schrijven dat je meeleeft met een bepaalde persoon en op een ander moment dezelfde persoon enigszins irritant of zelfs arrogant vindt. Dat had ik namelijk bij Harry Potter.
Ik had in dit deel meer waardering van Hermelien en Ron.


Op naar het volgende boek. Ook weer een sprookjesachtig verhaal, namelijk het vijfde deel uit de serie van Artemis Fowl, de verloren kolonie. Hier staat de elfenwereld centraal. je hoeft het trouwens niet te lezen, want je kunt er ook naar luisteren.......



Helaas helaas, blogger wil weer niet meewerken, het is mij weer eens onmogelijk gemaakt om een afbeelding bij het artikeltje te plaatsen. Ik wilde de voorkaant van het boek van H.P. er bij zetten, maar het was helaas niet mogelijk!! Ik heb het vanavond op 4 verschillende tijden geprobeerd!
Met weer mijn dank aan " Blogger" (het is echt rotzooi)! Gelukkig nog een week en dan is de vakantie voorbij en stop ik met de artikeltjes! (of misschien wel met alles......)

Geen opmerkingen: