dinsdag 8 juli 2008

rondje Thunersee



Vandaag stond op het programma een rondje Thunersee. Een afwisselend ritje met soms een stukje omhoog (bij Beatenberg bijv.) en soms wat naar beneden, Een glooiend parcours. En tevens een mooi uitzicht. Er is ook veel te zien en te doen...... Op wikipedia staat ook nog iets.
Ik vertrok ' s middags om even voor 15.00 uur, nadat mijn neef Benno nog even naar de fiets had gekeken en het een en ander heeft gemaakt. Tevens hebben we zijn mountainbike fiets klaar gemaakt, zodat ik ook hierop zou kunnen fietsen.
Nog even terugkomend op het aantal tandjes, achter heb ik als grootste blad slechts 23 tandjes, Dus mijn lichtste versnelling is 48x23. Gelukkig kan ik hier wel een rondje Thunersee mee rijden. Het is wel wat zwaarder, maar je gaat ook sneller!
Even na het klimmetje bij de Beatenholle moesten we even wachten ivm werkzaamheden. Toen we eenmaal weer verder mochten bleek ik een klever in mijn wiel te hebben. Iemand die later zegt dat hij ook het rondje heeft gereden, maar alleen in het wiel van een ander heeft gezeten! Ik hou hier absoluut niet van en ik zou het zelf nooit doen, omdat ik zelf wil fietsen. Rij je in een groepje dat wissel je regelmatig van kop. Na zo'n 10 km in mijn wiel gezeten te hebben wilde hij wel meerijden. Ik geloof dat hij 3x op kop is geweest en verder heeft hij lekker in mijn wiel gezeten. Als hij daar gelukkig mee is, vind ik het prima.....
Omdat ik nu wat zwaarder dan normaal reed, ging ik ook wat sneller en was ik redelijk snel weer terug met een gemiddelde boven de dertig. Voor mij een prima prestatie. Eigenlijk was het pas mijn eerste echte tocht!
Natuurkijk had ik na afloop moeie benen, maar het gaat er om dat de benen morgen weer goed zijn. Waarschijnlijk ga ik dan met de mountainbike naar Grindelwald en heeeeeeeel misschien probeer ik dat klimmetje van 8 km lang 10% naar de " grote Scheidegg" . Een groot voordeel heb ik in ieder geval. Mocht ik niet meer verder kunnen, dan hoef ik alleen nog maar naar beneden en dat lukt me ook wel op water........

NAGEKOMEN BERICHT
Ik ben weer ruim een uur bezig geweest om foto's bij mijn verhaal te krijgen. Op de ene foto na is het mislukt.
Blogger is dus een waardeloos programma. Ik zal de vakantie nog doorgaan, zonder foto's en ander franje, daarna is het voormij finito. EINDE BLOGGER. Ik heb wel wat anders te doen dan die onzin dat je geen foto's kunt uploaden. Wat ik dan ga doen, dat weet ik nog niet.

Geen opmerkingen: