donderdag 28 juli 2016

Met de benen gaat het goed, of is het toch wat anders?



Vanmorgen eerst bezig geweest met de fietscomputer. Die was gisteren gevallen en er was niets meer mee te doen. Dus de reset knop maar ingedrukt en maar hopen dat het goed gaat. Uiteindelijk kan ik weer knoppen indrukken en dingen zien of data resetten, maar ik weet natuurlijk niet mijn band omtrek, dus dat zal wel niet helemaal kloppen. Gelukkig heb ik de polar nog voor de exacte afstand en andere gegevens.
Om 10.00 uur gestart, eerst de Brunig van de Meiringen kant, met een stukje 13% stijging, maar dat ging wonderbaarlijk goed. Dan de afdaling naar Lungern en Giswil om vandaar de panoramastrasse naar Sorenberg te fietsen met als top de Glauben-Buëlenpas.
Had ik hier vroeger problemen mee (toch 12 km met een gemiddelde stijging van 10%), vandaag gingen in ieder geval de eerste 9 km prima en lekker. De laatste 3 km was weer wat meer doorstampen en op mentaliteit verder gaan, maar ik hoefde ook hier de 4 grootste tandjes achter niet te gebruiken. Onderweg nog een aantal MTB fietsers voorbij gereden, maar die zagen er niet echt lekker uit!
Boven even iemand gevraagd of iemand een foto wilde nemen en ja wel, dat wilde iemand wel!:
Snel even een licht regenjackie aangedaan tegen de kou. Onderaan uiteraard weer uitgedaan.
Vlak voor de finish zei mijn polar horloge dat de batterij bijna leeg was. Gelukkig had ik gisteren een powerbank gekocht en kon zodoende de batterij weer wat opladen, ruim voldoende om op de camping te komen. Bij Polar hadden ze gezegd dat de batterij met hartslag meting en GPS zo'n 8 uur mee zou gaan. Dus klopt dus niet, want ik had vandaag pas 4 uur en 15 minuten gefietst en vanmorgen voor het fietsen de batterij 100% opgeladen. Ik heb deze powerbank gekocht om met het horloge een 3 passentocht te fietsen en daar ben ik zeker 8 uur mee bezig. Dus dan zal ik zeker halverwege de batterij weer helemaal moeten opladen.
Hoe het nu komt dat het klimmen relatief zo goed gaat dat weet ik niet. Denk dat er een aantal redenen zijn. Een nieuwe (lichtere) fiets met een ander verzet, ik zelf ben natuurlijk wat lichter dan de vorige jaren en heb tot april anderhalf jaar elke zondag aan spinning gedaan. Misschien dat de looptraining ook nog wel wat helpt! 
Morgen wordt het weer een mooie dag, dus ga ik weer een leuk tochtje fietsen. Kijken of de spieren goed hersteld zijn (heb bij thuiskomst nog even stretch oefeningen gedaan en voldoende koolhydraten en eiwitten in een shake gedronken). De bedoeling is om via Rosenlaui naar de Grote Scheidegg te fietsen, vandaar naar beneden naar Grindelwald om dan weer om te keren en 7,7 km te klimmen om terug naar de camping te gaan.
Nu voor het eten nog even lekker douchen!

Geen opmerkingen: