donderdag 14 juli 2016

Mijn laatste werkdag en afscheid

De dag begon vroeg! Vanwege een omleiding (de googbrug was afgesloten en laat ik daar nu net over gaan!) en geen zin had om vroeg op de dag een stuk om te fietsen ben ik maar met de auto gegaan. Iets vroeger dan normaal, kon ik alles voor bereiden. Gelukkig dat ik een half uur eerder op mijn werk was, want om 8.45 stond de eerste groep al voor mijn neus om de boeken terug te brengen. Groep 8 van de Rehoboth (waar ik vanavond naar toe ga om de musical te bekijken, mijn laatste echte werk!). Na (trouwens voor alle 12 groepen die geweest zijn) de laatste woorden vooraf voor de bibliotheek leverden ze allemaal de boeken zelf in en keek ik of alles was ingeleverd. Dat viel vandaag erg mee, de meeste boeken van de 12 groepen werden terug gebracht.
Mij werd ook nog gevraagd of ik hun musical wilde komen bekijken (zij wisten niet dat ik dat al zou komen doen), dus ik zij diplomatiek misschien!
Je kunt na gaan dat er die ochtend heel veel boeken binnen kwamen en geen boek meer werd meegenomen, dus de kasten zijn momenteel erg vol.
Ondanks dat we pas om 14.00 uur opengingen had ik om 13.00 uur al klanten voor de bibliotheek. je weet hoe wij op Naarden zijn, dus......................
Problemen met de printer, dus helpen, vragen over dit, dus van eten kwam er weinig. Om 13.45 stonden de eerste klanten voor mijn neus om mij het allerbeste te wensen, terug te kijken op was is geweest. Hele mooie, fijne en lieve woorden en herinneringen, van mensen die nu nog steeds komen en mensen van al weer een aantal jaren geleden. Kinderen van de toverhoed die een liedje voor me hebben gezongen. Dat ging door tot 17.45 uur!
Vooraf had Amber nog een grote poster van mij opgehangen van mij na de vechtloop!
Ik ben verwend met allemaal leuke en mooie kado's. (toen ik ś avonds om 22.45 samen met mijn collega Lilly naar huis ging had ik 4 grote bieb tassen vol! Te gek!
Alles georganiseerd door de vrouw met wie ik de laatste 23 jaar heb gewerkt, met veel plezier als een soort Snip en Snap. (Zij zal voortaan alleen de kar moeten trekken, daar wens ik haar het allerbeste bij, maar zal regelmatig nog even met de fiets langskomen ook voor een aantal "oudere" bezoekers.
Om 18.30 begon het koud buffet dat erg lekker was en door collega's zelf was gemaakt! En toen kwam het officiële gedeelte met een speech van Barend, die nu echt zijn allerlaatste speech heeft gehouden! (meer over mijn geschiedenis lees je verder op mijn weblog), Nanny en Lilly met daarbij ook weer kado's zoals het collega boek en een fietsersshirt met bibliotheek logo. Bij mijn 25 jarig jubileum had ik ook al een fietsshirt met bibliotheeklogo gekregen. Ter illustratie:

  
Na heel veel mensen gewezen te hebben op mijn (deze) weblog, om toch nog eens te lezen wat die "meneer" Ruud nu gaat doen of doet en voor eventueel contact ging ik zo gezegd na een fantastische dag, die ik altijd zal blijven herinneren (en gelukkig hebben we de foto's nog, dank je wel Joris)
kwam ik om 23.00 uur weer thuis.
Maar de dag was nog niet voorbij. Had nog wat druiven en heb tot 02.00 uur al het één en ander aan kado's bekeken en gelezen. Na de vakantie ga ik hier mee verder, want vanavond naar de musical en morgen en zaterdag alles uitzoeken om mee te nemen naar Zwitserland. De buurman zal op mijn konijn passen (die deze dag dus erg laat zijn eten kreeg!).
Daarom als slot voor iedereen die deze dag zijn/haar bijdrage heeft geleverd om deze dag tot een voor mij gedenkwaardige dag te maken:




Geen opmerkingen: