maandag 25 juli 2016

eerste week van de vakantie is voorbij


Ik zit nu lekker in het zonnetje achter mijn laptop. heb vanmiddag even wat hard gelopen.
De eerste week van mijn vakantie heb ik achter de rug en kan zeggen dat ik al een heleboel, afwisselend en rustig aan ben bezig geweest.
Behalve 3 tochten gefietst (in totaal 330 km en rustig opgebouwd), 2x wat hard gelopen, genoten van de zon, tafeltennis met mijn zwager, sudoku's maken (zittend in de zon!), lezen en 's  avonds spelletjes. Een paar dagen wat minder weer, hard gelopen bij 35 graden en tijdens een fietstocht een ware onweersbui die mij dwong om te schuilen! Een fietstocht naar Gumligen om daar op kraamvisite te gaan bij Zoé Vera. Een leuk klein lief meisje. Binnenkort gaat ze op bezoek bij haar overgrootmoeder in Nederland.
Het is dus best uit te houden hier in "huize" Trauffer. Wordt waarlijk verwend met alles.

Gisteren nog een echte 3 heuvelentocht gefietst. Eerst naar Aeschiried (1015 meter hoog, zie foto met mooi uitzicht op de Tunersee)), nog even tussendoor een klimmetje van 17% gedaan
 (heb nog een foto uit 2005 gevonden met mijn vuelta fiets!!:)

 daarna afdalen naar Spiez, weer via Krattigen naar Interlaken, daarna de klim naar Grindelwald (1035 meter hoog), weer terug naar beneden en dan vanuit Wilderswil het toetje van de dag, de klim naar Saxeten (490 hoogtemeter in 4,8 km! naar 1103 meter hoog). Wilde ik daar vroeger (voor  15 jaar terug!) nog wel eens een "foto"stop nodig hebben, vandaag ging het met de nieuwe fiets en goede versnelling helemaal zonder stoppen. Met een gemiddelde van 7,7 km per uur (handig zo'n gps op je hartslag horloge!).
Vanuit Grindelwald kun je via een weggetje van 7.7 km (met een gemiddelde van 11% stijging) naar de grote scheidegg, maar dat staat later in de vakantie op het programma. Want ben je daar boven, dan kun je weer naar beneden naar Innertkirchen, de plaats waar mijn camping staat!
Woensdag vertrek ik voor ruim 3 weken naar camping Grimselblick in Innertkirchen alwaar het echte klimwerk gaat beginnen!
Hieronder alvast een een filmpje om van de omgeving te genieten, want vanuit de tuin van mijn zus heb ik uitzicht op de Jungfrau!



Geen opmerkingen: