vrijdag 29 juli 2016

benen hadden eigenlijk een rustdag nodig!

Vandaag zou het de mooiste dag van de week worden, alleen een zonnetje! Dus een reden om te gaan fietsen en dan hoog de bergen in. Eigenlijk, maar daar kwam ik pas na 3 km klimmen achter, had ik de benen na toch wel pittig klimwerk van gisteren rust moeten geven. Maar ja, je bent jong en je wilt wat nietwaar! ben niet voor niks in de bergen.
Ik had vanochtend niet zo'n last van mijn rug (soort spit!). Gisteren was dat erger, omdat ik voor het eerst op de grond sliep. Had een matras en een nieuw zelfopblazend luchtmatrasje die groter en dikker was dan mijn oude. Die was echter vrij glad, zodat deze weggleed en ik ook. Heb deze en het matras wat er onderlag gewisseld en het licht nu ook beter. Heb geen last van een koude grond.
Ben om 10.00 uur begonnen met het klimmetje bij de aareschlucht. Eénmaal boven meteen linksaf richting rosenlaui (het kleinste dorpje/ ortschaft in Zwitserland).
Na 11,6 pittig klimmen kom je in rosenlaui aan. Dat het pittig klimmen was en de benen niet goed waren bleek wel dat ik vrij veel in de lichtste versnelling reed. Dat was ook nodig om relatief redelijk boven te komen. Na eerst nog een stukje van 18% ging het verder gelijkmatig (in de lichtste versnelling) omhoog. Na ruim 2 uur fietsen kwam ik na 19 km boven op de grote scheidegg. Daar lekker gegeten en een selfie met mijn gewone fototoestel (dus zelfontspanner!) gemaakt:
Zou eerst dalen naar Grindelwald en daarna weer omhoog de Grote scheidegg van de andere kant beklimmen, maar daar heb ik maar van af gezien en ben geheel door gegaan naar Interlaken om even op bezoek te gaan bij mijn zus. 
Terug ben ik langs de Brienzersee gegaan en daarna rechtsaf via het dal (dus niet via een klimmetje, de Brunig). Totaal toch weer 87 km gefietst! Morgen dus geen tocht, misschien even met de fiets naar Meiringen of wat wandelen. Zondag wordt het een natte dag, dus dan wordt het een dag niks doen!

Vanavond nog even met iemand gesproken die vandaag de driepassentocht heeft gefietst! Kwam op google (gmail) noog oude foto's (van o.a. 2005) tegen van o.a. de passentochten die ik gefietst had. Hij wilde weten en zien hoe de Nufenenpas eruit zag. Dat weet hij dus nu! Tevens zagen we dat de rhonegletscher na 11 jaar toch weer aardig is gekrompen!
     


Geen opmerkingen: