vrijdag 8 juli 2016

Voor het eerst dit jaar een tocht boven de 100 km





Na heel veel jaren zou ik eindelijk weer eens langsgaan bij kennissen van vroeger van vakanties in Zwitserland.
Dit weekend werd uiteindelijk gekozen
en voor mij was het meteen een goede voorbereiding op de vakantie. Vorige week voor het eerst een tocht van 80 km gemaakt. Vandaag zou ik dik boven de 100 km uitkomen. Het weer was niet echt denderend (veel wind en vochtig donker weer), maar op een paar keer relatief weinig regen tussen Almere en Nijkerk en een plensbui bij Bathman (daar heb ik maar geschuild onder de bomen!) hield ik het gelukkig droog. Alleen de wind stond niet helemaal zoals ik het wilde. Gelukkig ging ik na Nijkerk de bossen in bij Apeldoorn draaide ik van koers!
Vlak bij Apeldoorn (Nieuw Milligen, waar we vroeger wel eens in een huisje hebben gezeten) heb ik rustig gegeten en wat gerust.
Was om 9.15 uur vertrokken en kwam om 15.45 uur op mijn bestemming aan.
Ook al was ik blij dat ik er was, ik had niet echt oververmoeide benen. Conditioneel had ik helemaal geen probleem.
We hebben aan het eind van de middag en 's avonds weer aardig bij kunnen
praten en is de 3 passentocht van zo' n 13 jaar terug weer goed opgehaald.
Samen met Alexander ben ik met een volgwagen van zijn ouders over de Grimsel - Furka en Susten gefietst. Ook een evenement waarbij we kunnen zeggen gelukkig hebben we de foto 's nog! Deze 3 passentocht zit ook in het Alpenbrevet, die ik op 9 augustus 1998 heb gefietst in 5 uur en 35 minuten, alleen dan S-F-G.
Grimsel Pass
 Hier kun je de beklimming van de Furka beleven. Je ziet de Rhonegletscher mooi op de achtergrond. De beklimming is 12 km lang! Daarna volgt de afdaling naar Realp!

Zo droomden wij nog lang na over die fantastische omgeving en tocht (helaas onder mindere omstandigheden!).
Ik kan U zeggen dat ik 's avonds vrij snel in slaap viel en heel goed heb geslapen.

Geen opmerkingen: