zondag 17 juli 2016

Reis naar Zwitserland goed verlopen

Zaterdagavond om 22.00 uur vertrokken, ik rij het liefst 'savonds omdat het dan vaak niet warm is, en rustiger op de weg. In de nacht naar zondag heb je ook als voordeel dat er weinig geen vrachtverkeer is. Je komt wel vel vrachtwagens tegen, maar die staan allemaal op een parkeerplaats. Dat was 1x zo duidelijk, je kon niet eens deze parkeerplaats op! Was helemaal geblokkeerd!
Het werd dus ook een rustige reis. Ik had voor het eerst een speciale night vion bril op.. Ik moet zeggen, dat is me niet tegen gevallen. Had nu geen last van moeie ogen.
Onderweg 2x getankt, waarbij 1x even van de autobaan af. Dat scheelt toch snel 10 cent per liter!
Ik ben via de rechter rijnoever gereden en kwam na 880 km bij mijn zus aan. Ik had voor de kersverse oma een bos bloemen meegenomen. Eerst even nog wat gegeten en daarna even liggen (dat mag op mijn leeftijd, toch! (de tijd van werken tot 21.00 uur, om 22.00 uur rijden, de volgende dag de hele dag bezig zijn, 's avonds nog een feestje tot 02.00 uur en dan pas naar bed, die is voorbij!).
's Middags passief met fietsen bezig geweest (gekeken naar de Tour de France op tv). Kon 's avonds goed slapen.
Omdat blogger (nog steeds een waardeloos weblog, zie andere berichten) op mijn laptop GEEN plaatjes wil accepteren, ik hoop wel zelfgemaakte afbeeldingen  (dan verschijnt de boodschap: kan het bericht niet publiceren!), zal ik het tijdens de vakantie zonder foto's moeten doen. Misschien dat ik het na de vakantie op mijn stand alone computer alsnog zal bijvoegen.
UPDATE: Vandaag maandag 18 juli 2016 heb ik 's middags voor het eerst een fietstochtje gereden. Heb de fiets dus niet voor niets meegenomen! Ik ga altijd als ik hier ben als eerste de Beatenberg op. Een klim van 7, 2 km dat gaat van 570 meter naar 1125 meter hoogte. Een gemiddelde stijging van een kleine 8%. Ik had na mijn hoogtestage in de gelderse achterhoek van vorige week natuurlijk goede benen. Neem daar ook bij dat ik vandaag voor het eerst op mijn nieuwe fiets (de Colnago van 9 kilo) reed (had alleen problemen met het vastklikken van de schoenen) en je weet dan dat ik vandaag lekker heb gefietst. In 40 minuten was ik boven. Totaal 40 km gereden, waarbij ik 755 hoogtemeter heb overwonnen. In de afdaling heb ik me ingehouden, maximaal 71 km gehaald!
De kop is er vanaf. Morgen ga ik op bezoek bij de de camping in Innertkirchen waar ik straks ruim 3 weken zal verblijven in mijn nieuwe tent! Dan kan ik mooi 2x over de Brunig (ruim 400 meter stijgen in 5 km).


Geen opmerkingen: