zaterdag 2 juli 2016

op verjaardagsvisite!



Vandaag was mijn collega alweer jarig! Vorig jaar ook al maar toen vierde we het op ons werk! Ditmaal wilde ik haar thuis verrassen, want ik zal het nu wel vergeten zijn!
http://www.hetregentbijnanooit.nl/site/wp-content/uploads/2013/09/regen-en-zon-voor-header.pngMaar helaas.
Dus met de "gewone fiets" (ik had 2 planten in pot en bak bij me!) naar Ouderkerk. Op Google met de fiets slechts 11,7 km. Ging vanmorgen nog voor ik Weesp uit was in de regen op weg, eerst naar Driemond en dan links af. Kwam al snel een bord Ouderkerk tegen, dacht laat ik dat maar eens volgen (het was wel afwijkend van de route die ik wilde fietsen, maar goed!). Dat gedaan kwam ik kilometers lang geen bord meer tegen. Op een gegeven moment kon ik richting Abcoude (aan het eind van het Gein). Dat was dus niet de goede kant op, dus maar op mijn "gevoel" verder. gelukkig kwam ik een tijdje later de richting naar Amstelveen tegen en nog weer later Ouderkerk. De regen duurde gelukkig maar 10 minuten, maar de afstand was nu wel een stuk groter geworden en het waaide stevig door. Vlak bij Ouderkerk was er nog een omleiding, kwam dus Ouderkerk binnen van een kant die ik niet bekeken had, dus als laatste de TomTom nog maar even geraadpleegd. Na een uur kwam ik op het adres aan.
Na een kleine 3 uur kletsen, bijpraten, nostalgie weer terug naar huis. Kreeg aanwijzingen hoe terug te fietsen. Ondanks dat kwam ik op een gegeven moment toch weer verkeerd terecht. Ben toen op gevoel richting Abcoude en zo langs het Gein weer terug. Dat ging verder prima ware het niet dat ik halverwege nog getrakteerd werd op een hele stevige plensbui (later kwam ik mijn broer tegen en die had hagelstenen als kado gekregen!). Afgestapt, poncho aan en gewacht tot de ergste regen voorbij was. Op wat regen na in Weesp ging verder alles goed. Een leuk, memorabel maar ook een mooi fietstochtje.                                                                   

Geen opmerkingen: