zondag 3 juli 2016

fietstocht langs de Amstel




Vanochtend begon de dag wat nat, maar in de loop van de middag werd het steeds beter. Na de regen ben ik op de racefiets gestapt om via Ouderkerk (vandaag maar eens gereden zoals ik gisteren van plan was!) langs de amstel tot bij Leimuiden te fietsen.
De heenweg viel erg tegen net als de gestaag waaiende wind!
Het is wel een mooie tocht langs het riviertje de Amstel, met al zijn bochten.  Begonnen in Ouderkerk, na de brug meteen links af de Amsteldijk-Zuid op.
Zo de Amstel blijven volgen tot Vrouwenakker, Vriezekoop en Leimuiden.
Via Westeinderplassen, Kudelstaart weer bij Vrouwenakker langs de Amstel weer terug.

Toen had ik gelukkig de wind weer mee! Na 79,2 km op de teller was ik weer thuis. Mijn eerste lange tocht dit jaar! Ik neem er weer mijn hoedje voor af!


Geen opmerkingen: