vrijdag 1 juli 2016

Vandaag 42 jaar werkzaam voor de bibliotheek

Na een stage van 6 weken bij bibliotheek Naarden-Bussum ben ik per 1 juli 1974
begonnen met vast werken op de vrijdagavond (van 18.30 - 21.30 uur) en de zaterdagochtend (van 9,00 - 13.00 uur), dus 7 uur per week en daarbij alle dagen tijdens vakanties!
Nu na 42 jaar nadert het einde.
Woensdag 13 juli is mijn laatste werkdag en dan zit mijn "carriere" bij de bibliotheek er op. Het einde van de periode van "meneer/meester Ruud".
Mijn aankomende 40 jarig jubileum (ik ben officieel 1 september 1976 als jeugdbibliothecaris in dienst getreden!) en de fusie per 1 januari j.l. waren samen een mooi moment om met werken, hoe leuk het ook is te stoppen. Tijd voor een ander gezicht!
Deze weblog is nog een gevolg van een cursus "nieuwe media" van Marina Noordegraaf. Deze weblog ben ik begin 2008 begonnen (kijk maar, er staat een hele mooie stoer foto bij!) en zal deze uiteraard voortzetten.
Vanmorgen heb ik nog afscheid genomen van de kinderen van de Tweemaster (samen met de Rehobothschool, waar ik al afscheid van heb genomen, de 2 scholen waar ik het meeste contact mee heb/had), waar binnenkort een bericht over komt. Samen met de Rehobothschool, waar ik al afscheid van heb genomen zijn dit de 2 scholen waar ik het meeste contact mee heb/had). Dinsdagavond 12 juli volgt de musical van de kinderen van groep 8 van de Tweemaster en donderdag 14 juli de musical van groep 8 van de Rehobothschool. Dan zie je heel goed hoe al die kinderen gegroeid zijn! Als peuter voor het eerst in de bieb!
Al die extra contacten met het onderwijs (net zoals 8 jaar in de jury van de karrenrace van de Godelindeschool, zie bericht elders op deze weblog!) maken naast alle groepsbezoeken en de persoonlijke contacten (met zowel kinderen, leerkrachten als ouders) tijdens de uitlening het werk bijzonder leuk en elke dag weer anders. De laatste 23 jaar heb ik dat met heel veel plezier samen gedaan met mijn huidige locatiemanager Lilly!
Meer informatie over mijn bibliotheekleven volgt binnenkort, net zoals "oude" foto's op mijn facebook account!

 
Mijn eerste "groepsfoto" van collega's. Hier de collega's waar mee ik begon in filiaal Naarden voor de bieb en is in 1977 gemaakt:

Geen opmerkingen: