dinsdag 5 juli 2016

Tour de France 2016

Afgelopen zaterdag is de 103de Tor de France van start gegaan. Tot en met vandaag heb ik er nog niets van gezien. Kijk liever naar de bergetappes. Leuker en spannender, dan moeten de renners het allemaal zelf doen.
Morgen komen ze de eerste heuvels van 2de en 3de categorie tegen. Vooral het einde zou leuk kunnen worden, maar ik verwacht wat kopmannen betreft weinig verschil.

En waar ligt dat dan precies in Frankrijk?
 We zullen het in de gaten houden. De eerste 4 bergetappes zie ik hier in Nederland, waarbij ik helaas aankomend weekend zelf aan het fietsen ben, de laatste 4 bergetappes kan ik dan in Zwitserland op mijn gemak bekijken!
Donderdag 14 juli (12de etappe) gaan we finishen boven op de Mont Ventoux (die ik ook altijd nog wil fietsen!) en 22 en 23 juli komen de twee zwaarste bergetappes aan bod:
Etappe Tour de France 2016 van Albertville naar Saint-Gervais Mont-BlancEtappe Tour de France 2016 van Mégève naar Morzine
Om alvast in de stemming te komen de (versnelde) beklimming van de Mont Ventoux  naar Chalet Reynard in 14 minuten en 38 seconde. Kennen we straks het parcours goed!


Het laatste stuk is wat uitzicht boven op de Mont Ventoux betreft spectaculairder!


UPDATE: Vandaag, donderdag 7 juli weer een massasprint. Morgen begint het echt met een bergrit, etappe 7,  het begin van een drieluik door de Pyreneeën!
Na km 137 (een tussensprint) begint het pas met de Col d'Aspin:
 PROFILCOLSCOTES_1bla
Zo ziet dat er in het echt uit:
 image
Het zal waarschijnlijk geen verschillen tussen de kopmannen opleveren (omdat er nog een afdaling is), maar kunnen we wel zien wie er al goede (klim) benen hebben, want zaterdag volgt er een hele mooie rit met 4 cols van de buiten categorie (HC) en zondag eindigen we boven op Andorre Arcalis!
Dan zien we beter hoe iedereen er voor staat! De Tour gaat dit weekend beginnen!
TDF16_PROFILS-ETAPE_08TDF16_PROFILS-ETAPE_09


Geen opmerkingen: