zondag 8 mei 2016

ochtend fitness

Sinds ik niet meer naar one fitness ga, ga ik buiten (hard) lopen en fietsen. Maar ik heb een paar kleine dingetjes gekocht voor thuis die ik dan tijdens de fitness oefeningen kan gebruiken. Zoals bijv. een fitness step, een matje, een kettle bell (van 16 kg), een springtouw en wat gewichtjes.
 Tunturi Halterset - Totaal 15 kg - In Opbergdoos - Zwarthttps://sportbay.nl/static/v2/files/23/3/2303/Kettlebell_16_kg_big.jpgFitness Step



Verder gebruik ik alleen mijn eigen lichaam!
Ik doe verschillende oefeningen afwisselend.
Soms alleen een soort parcoursje met een zestal oefeningen 20x, soms doe ik het een 45 minuten achter elkaar, soms een HITT training om wat aan mijn buikje te doen, ik bedoel natuurlijk om mijn buikje weg te krijgen! -)
Ik begin altijd met een warming up, dan een aantal oefeningen en dan het strekken van de spieren. Sinds ik dat nu elke dag doe voel ik me ook niet zo stijf meer en ik kom bijna met mijn handen bij mijn tenen. Op de sportschool was deze afsluiting voor mij altijd het zwaarst!
De oefeningen heb ik van bijv datgene wat ik op de sportschool deed, maar haal ik ook uit boeken en tijdschriften. Heb momenteel een abonnement op zo'n fitness tijdschrift. Verder lees ik er veel over en maak ik notities. Straks ga ik weer op mijn balkon in het zonnetje lezen over fitness en oefeningen.
Ja, ik hoef me niet meer te vervelen. Een prettige bijkomstigheid is dat ik het kan doen wanneer ik het wil en ik val niemand lastig met geklets!
Momenteel gebruik ik veel dit schema:
Ik had niet zoveel dingen die ik goed kon, maar planken dat ging me redelijk goed af. Soms ruim 5 minuten gehaald! De squats zijn goed tegen je stijvigheid en..................................................Kijk maar!



I




Geen opmerkingen: