woensdag 4 mei 2016

een kort woensdagje, nu de laatste 5 lange woensdagen

Sinds ik 4 jaar geleden minder ben gaan werken, eerst naar 50%, daarna na 40% werk ik de laatste maanden nog 15 3/4 uur per week. Alleen de woensdag werk ik nog hele dagen. Om 8.15 uur op de fiets naar Naarden en rond 19.00 uur kom ik weer met de fiets thuis. Momenteel werk ik ook nog 1x in de 3 weken als vrijwilliger achter de bar bij City of Wesopa bij een pubquiz en daar begin ik om 19.30 uur. Hier later meer over.
Woensdagochtend doe ik alle groepsbezoeken (zowel basisschool als peutergroepen). Lekker druk en gezellig. Eigenlijk het belangrijkste van al je werk, de directe contacten en zeker voor kinderen die weinig of slecht lezen. Maar helaas dat gaat veranderen. Ik ben het er niet mee eens, maar ik heb er straks niks meer mee te maken. Heb het dan gelukkig kunnen afmaken zoals ik het in 1976 ben begonnen! Ook hier later op het goede moment meer over.



Maar vandaag was het een korte dag. Omdat ik de dinsdagochtend er voor (mijn vrije ochtend) een vergadering had, moest ik dit compenseren met een woensdagochtend. In de mei vakantie is dat mogelijk, want dan komen er geen groepen. Omdat het ook nog eens 4 mei is gaan we een uurtje eerder dicht, dus hoefde ik slechts 3 uur te werken.
De komende (laatste) 5 weken heb ik alleen nog lange woensdagen.
We gaan er voor!

Geen opmerkingen: