dinsdag 3 mei 2016

de dinsdagavond zal weer mijn schaakavond worden

Mijn hobby die ik al van jongs af aan doe is schaken. Dat deed mijn vader vroeger ook altijd en vond het wel leuk om op zondag tegen iemand te schaken. Jong geleerd dus..........
Ik was erg nieuwsgierig en leergierig. Ben als jeugdspeler lid geworden van de Weesper Schaak Club en heb daar ruim 25 jaar gespeeld. Sta zelfs ook nog in de lijst met kampioenen!
Op een gegeven moment ben ik naar MSK gegaan (waar ik nu momenteel nog speel. Gewoon omdat ik een dagje ouder werd, dinsdag een lange en drukke dag had en woensdagochtend om 9.00 uur alweer een groep kinderen voor mijn neus had. Heb gezegd dat als ik stop met werken, ik weer terug kom. Dat zal ik dus ook doen. Ben afgelopen dinsdag even bij ze langs geweest om het ze te vertellen. Ze waren uiteraard blij. Speelde ik de afgelopen 2 jaar nog met MSK tegen WSC (we zaten beide jaren in dezelfde poule), misschien dat ik volgend schaak jaar dan met WSC tegen MSK speel.
Afgelopen vrijdag heb ik totaal niet meer gemotiveerd en direct na afloop van mijn werk in Muiden dus niet lekker gespeeld. Zeg maar slecht, geblunderd en uiteraard verloren van iemand waar ik niet van hoor te verliezen. heb nu besloten om per direct daar bij MSK te stoppen en per september bij WSC te gaan beginnen. Heb ik 4 maanden schaakvrij en kan ik mijn hoofd wat leeg en fris maken.
Mijn bedoeling is straks om ook bij Purmerend te gaan schaken. Daar heb ik een half jaar gespeeld en dat is me goed bevallen. leuke mensen en best gezellig. Dat zal dan op de donderdagavond gaan gebeuren. Hoe ik dat ga inplannen weet ik nog niet helemaal, maar heen met de fiets zal geen probleem zijn. Alleen terug in het donker (en eventueel bij slecht weer) zal wat problematischer worden. Wordt vervolgd!
Nu alleen nog even wat schaken op internet!
Ben je een beginner:


Als illustratie dit keer twee hele bekende schakers van vroeger -)


Geen opmerkingen: