vrijdag 27 mei 2016

Alleen Nederlanders overkomt dit!






Bij elke meerdaagse ronde staat vaak ruim van te voren vast wie er gaat winnen. Wat voor nationaliteit deze persoon ook heeft, maar helaas niet voor nederlanders. Ik had al zo' n voorgevoel dat er weer iets zou gebeuren waardoor het niet goed zou gaan. Of je nu als schaatser over vogelen poep schaatst of het team zakt door het ijs, tot de laatste meters ben je niet zeker van dat de nederlander zal winnen.
Nu ook weer een dramatische val, een zwarte dag voor Kruijswijk. Hij is dit jaar gewoon de beste in de Giro, maar wint niet!
Ik denk niet dat het nog gaat lukken. Behalve de wonden is de moraal ook niet zo best meer. Morgen nog 3 bergen. het zou fantastisch wezen als hij hier nog wat ging doen. Ik heb het erg met hem te doen. Ik had het hem erg gegund.

UUpdate: Kruijswijk is wel van start gegaan. Hij wilde nog proberen om een podiumplek te behouden. Maar ja, een nacht niet slapen en pijn stimuleren je fysiek niet. Het is hem dus ook niet gelukt. Vierde (op slechts 33 seconde van nr. 3) is niets. Over de winnaars heb ik niets te vertellen. Zij hebben geprofiteerd van de val van de sterkste renner van de ronde. Sport is hard!
Voor degene die wel geinteresseerd zijn in alle klassementen. Kijk hier maar!

Geen opmerkingen: