vrijdag 6 mei 2016

niet geschaakt

Sinds januari 2016 werk ik ook vrijdag aan het eind van de middag van 17.00 - 20.15 uur. Daarna direct met de fiets naar de Rijver in Muiderberg om daar snel te gaan schaken. Het ging wel, maar het is niet echt ideaal, zeker niet bij externe wedstrijden die om 20.00 uur beginnen. Nou ja, dan wordt de klok aangezet en heb ik minder tijd voor de wedstrijd.
 In dit zaaltje wordt er gespeeld (op de foto is er een jeugdtoernooi.

 http://static-webregio.nl/content/images/medium/635817175037030539.jpg


Vandaag was het mooi weer. Eigenlijk de eerste week dat ik een lekker gevoel van het weer en de geur van de natuur had. Het was heerlijk toeven op mijn balkon!

Maar goed, vandaag in zomerse kleren naar het werk en na afloop om 20.15 uur kon je nog makkelijk op de fiets.
Geen gerace meer naar de Rijver, maar op mijn gemak naar huis. Een leuke bijkomstigheid was dat ik nu ook redelijk op tijd naar bed kon!
Nu een paar maanden schaakvrij, gaan we er in september in een nieuwe omgeving weer fris tegen aan. Misschien dat ik  weer tijd ga steken in de theorie van het schaakspel. Je bent nooit te oud om te leren.
                        

Geen opmerkingen: