maandag 2 mei 2016

gezond eten

Als je 's ochtends niet vroeg hoeft op te staan om naar je werk te gaan dan heb je alle tijd voor je zelf.
De dag beginnen met een glas water met citroensap, kiezelzuur voor de gewrichten, algen pilletjes voor de detox en een halve liter water. Ik heb een liter bidon in de keuken staan, zo kan ik zien hoeveel ik gedronken heb. " s Ochtends, 's middags en 's avonds een halve liter water voor het eten.
Voor het eten neem ik altijd wat fruit (blauwe bessen, granaatappelpitten en een groene banaan!)
Dan eet ik een snee zelfgemaakt brood met ei, vis, geitenkaas of amandelpasta.
Verder neem ik 60 gram haver granola en een redelijk vol bord met groenten (allerlei soorten sla, bloemkool, broccoli, andijvie, prei, bleekselderij, wortels, boerenkool, rode bieten, bonen, waarbij ik het meeste rauw eet!), noten zaden, olijfolie, avocado, stukjes kip of vis en wat kruiden er over.
Al met al ben je even bezig met klaar maken en het kauwen van alles duurt ook wel even. Neem er lekker de tijd voor en tijdens het eten maak ik een sudoku van mijn sudoku jaarscheurkalender.
Ik neem in ieder geval geen (tarwe) brood meer en door alle gluten, E-nummers en suikers voel ik me er een stuk lekkerder bij. Schijnt dat gezond eten daar toch veel te maken heeft!
Soms doe ik voor het eten mijn lichaamsoefeningen, soms doe ik ze pas er na! Later zal ik hier meer over vertellen.
Vandaag heb ik dus het volgende gegeten:


Ik kan zeggen, het was heerlijk!

Geen opmerkingen: