dinsdag 10 mei 2016

Ajax



De wonden zullen wel weer geheeld zijn, maar ik las gisteren in de krant precies datgene wat ik er ook van dacht.
Ik moet toegeven, de laatste 15 jaar interesseer ik mij niet meer in voetbal, dat was vroeger wel anders! Helaas het voetbal is niet meer wat het was. Geld regeert het voetbal. Het is niet meer om aan te zien en het voetbal in Nederland stelt niet zoveel meer voor. Misschien is het een idee om slechts 4 of 5 clubs te laten spelen voor het kampioenschap!
Hoe dan ook, ook al ben ik geen fan van Psv, toch ben ik wel blij dat Ajax geen kampioen is geworden. Afgezien van alle rotzooi en vernielingen in Amsterdam is het misschien ook wel een signaal naar Ajax (Frank de Boer en technische staf) om eens na te denken over het speltype en mentaliteit van de spelers. Hoe noemen ze dat ook al weer, het gras opvreten! Trouwens wie haalt er zijn spits eruit als er nog 1x gescoord MOET worden. Waarschijnlijk omdat er dan te aanvallend gespeeld wordt..........(uitgaan van eigen kracht bestaat al lang niet meer!).
Omdat ze vorige week met 4-0 van Twente wonnen, dachten de spelers wel even van de Graafschap te kunnen winnen, maar Twente voetbalde wel mee en de Graafschap dus niet. Als Ajax een club tegen zich krijgt dat zich verdedigend opstelt dan heb je iemand nodig die een pass kan geven, iemand vrij voor het doel kan zetten, iemand die een actie kan maken (zoals Youness, die al een aantal weken goed speelt, maar in je eentje kun je het ook niet!). Laat die nu net op de tribune zijn gezet (Sinkgraven, gehaald voor de creativiteit, heeft nooit het vertrouwen gekregen, of is hij gewoon een miskoop!).
Ik zou zeggen, uithuilen en opnieuw beginnen. Hoop dat de toeschouwers niet nog een seizoen slaapverwekkend voetbal krijgt te zien. Geef mij maar een club zoals Az, Heerenveen, Pec Zwolle of Heracles. Ook al winnen ze niet alles, je kunt in ieder geval met plezier naar voetbal kijken!
Nog even een leuke reactie in de AD!

Vooruit dan toch nog maar een foto van de selectie MET KAMPIOENS BOKAAL
 

Geen opmerkingen: