zondag 15 mei 2016

Eurovisiesongfestival

Afbeeldingsresultaat voor eurovisie songfestival logo




Gisteravond was weer de finale van het songfestival.
Na weer een aantal jaren nederlands hoop (in 2014 nog met het liedje "calm after the storm" van Ilse de Lange) stond dit jaar Douwe Bob voor nederland in de finale.

Voor nederland is het halen van de finale al een hele prestatie.
Voor het winnen er van moeten we weer een paar jaar terug in de tijd!
De laatste nederlandse winnaar (de vierde!) was in 1975 Teach-in met  Ding-a-dong
Kent U dat liedje nog?

Ik moet zeggen dat ik het een leuk liedje vond met een goed in het gehoor liggende melodie. Vroeger werd er vergeleken met de laatste 10 jaar toch meer gekeken naar het liedje, de kwaliteit van het zingen. Tegenwoordig gaat het om de act en politiek! Naar halve finales kijk ik zo wie zo niet en in de tijd dat nederland niet meedeed in de finale heb ik niet gekeken. De liedjes die ik mooi vind en wil horen hoor ik toch wel!
 Nou vooruit, hier komen dan alle winnaars van 1956 tot en met 2014
De winnaars van 2015 (uit Zweden Mans Zelmerlöw met heroes) en natuurlijk dit jaar 2016 (uit OekraĂ¯ne Jamala met 1944) staan er nog niet bij!

Bij deze dan ook nog de uitslag van dit jaar (nederland schijnt goed 11de te zijn geworden!), zijn we weer helemaal bij. Op naar volgende jaar. De finale is dan op 20 mei 2017!
Wie zullen we dan sturen???????????????????????????????????

Geen opmerkingen: