dinsdag 7 juni 2016

laatste les en "eerste' afscheid





Vandaag zou ik als tegenprestatie een les geven bij groep 7 van de Rehobothschool . Maar voordat ik mijn laatste les ooit zou geven moest ik eerst nog even alle kinderen van deze school een handje geven. Ik heb het zelfs gebracht tot de twittersite van de Rehobothschool! Kijk maar!
Onder begeleiding van onze contactpersoon Anne Mirjam werd ik gebracht naar een lokaal alwaar ik werd verwelkomd door een grote groep kinderen. Ik kreeg

een heel persoonlijk boek van de kinderen en daar ben ik heel erg blij mee.
Er staan hele leuke, mooie tekeningen en verhaaltjes in en heel mooi als boek afgewerkt!
Het staat nu in mijn boekenkast en zal elke dag een verhaaltje
lezen.
Nog even een klein praatje gehouden voor de kinderen en
ze gewezen op het feit dat ze gewoon moeten blijven lezen,
ook als ik er niet meer ben! Een goede reden om dan aan mij te denken, want: meneer Ruud zei dat we moeten blijven lezen!

Na iedereen een handje gegeven te hebben (ik heb er gelukkig nog 2 over gehouden -)) ging ik op weg naar het lokaal van groep 7.
Zij hadden de weddenschap bij één tegen allen gewonnen!
In het jaaraanbod van onze bibliotheek staat het volgende van het programma:
"
Inhoud
In groep 7 en 8 weten kinderen al veel van boeken. Ze kunnen zelf een keuze
maken uit de grote hoeveelheid boeken in de kast. Ze weten precies welke boeken
het mooist of spannendst zijn. De meeste kinderen weten ook hoe en waar ze de
boeken kunnen vinden. Ze weten vaak ook schrijvers van kinderboeken te noemen.
Daarnaast hebben ze ook al wat ervaring in de klas opgedaan met het schrijven van
een verhaal of opstel en hoe moeilijk dat is. Al deze kennis kunnen de kinderen
inzetten tijdens het uitdagende 1 tegen allen!
De bibliotheek daagt groep 7/8 uit om 80 opdrachten te volbrengen binnen
de periode, die met de leerkracht is afgesproken. Die 80 opdrachten hebben
allemaal te maken met lezen, boeken en schrijvers. Een spannende en uitdagende
wedstrijd tussen de groep en de bibliotheek. Wie gaat er winnen en wie levert een tegenprestatie?" 

Ik vond dat mijn tegenprestatie ook iets met lezen te maken moest hebben en aangezien kinderen het moeilijk vinden om een boekverslag te moeten maken leek een les over hoe je dat moet doen wel aardig!
 
Update:
Ik krijg net (vrijdag 10 juni) via facebook van Anne Mirjam een kort fragment van het afscheid:

Geen opmerkingen: