donderdag 16 juni 2016

Eerste en laatste training voor de vechtloop!



Had ik pas geleden nog geschreven dat ik de 15 km zal lopen tijdens de vechtloop en dat ik dat waarschijnlijk zonder training ga doen en dat ik altijd binnen zal komen ook al is het kruipend, vandaag dacht ik zal eens kijken hoever ik eigenlijk ben. Is het niet een beetje gewaagd om zonder ooit een 15 km te hebben gelopen dit tijdens een georganiseerde loop wel te doen.
Oké, mijn conditie is goed, maar zullen de been spieren het wel houden.
De bedoeling is dat ik de eerste 5 km binnen het half uur zal doen, de tweede 5 km om het halfuur en de derde 5 even boven het half uur zodat ik rond de 1 uur en 30minuten zou uitkomen. De planning is dus wel goed voorbereidt, nu nog de afwerking!
Dus ik trok mijn stoute schoenen (gelukkig goede hardloop schoenen!) aan....
Mijn loopparcours is 5 km en die loop ik wel eens een keer. Ik ga dan over de Sportparklaan naar het station, onder het spoor door (de mies Bouman tunnel) links af de Leeuwenveldseweg. Deze aflopen tot aan het spoor, rechts af naar het Amsterdamrijnkanaal, linksaf de Rijnkade over tot aan het trapje dat naar de Amstellandlaan gaat. In het parcours zitten 2 klimmetjes, eerst bij het station naar de spoortunnel en als je langs het spoor loopt richting het Amsterdamrijnkanaal.
Had mijn Polar hartslagmeter om, maar dat ik een duur K.....ding. Ik kan dat niemand aanbevelen. Er is altijd wat en je hartslag, waar het omgaat schiet alle kanten op, zo was mijn maximum opeens 116%!!!!!
Hoe dan ook, ik heb dat ding nu eenmaal, dus zal hem dan ook gebruiken. Zal in ieder geval niets meer van Polar kopen!
Ik was eerst al lopend naar mijn moeder geweest, dus was al aardig warm gelopen!
Moet zeggen, de eerste 5 km ging lekker, in precies 28 minuten en hartslag rond de 85%, de tweede 5 km ging ook niet onaardig, (kreeg alleen even last van de klimmetjes) en die ging in 28.30 seconde (waarbij de hartslag rond de 89% zat) en de laatste 5 km, waarbij de beenspieren voor het eerst last kregen bij de laatste klim na 13 km, ging door een versnelling van de laatste km (in 4 minuten) zelfs nog het snelst, nl in 27.20 seconde. In totaal kwam mijn eerste 15 km ooit gelopen uit op een tijd van 1 uur 23 minuten en 53 seconde.
Ik was hier heel tevreden over. (ik zal volgende week zondag lopen in een shirtje met de tekst "nothing beats a fit body".  Wandelend ben ik naar huis gegaan, daarna nog wandelend boodschappen gedaan, 2x de trappen (4 hoog) omlaag en omhoog, wat rekoefeningen en ik kon weer verder met het opruimen. Moet wel bekennen dat ik nu achter de computer wat stijfjes ben geworden. Nu kijken hoe het herstel is van dit oude lichaam! Ik ben in ieder geval getraind (!) voor de vechtloop......Volgende keer zal ik mijn trainer vragen om een beter schema!

Geen opmerkingen: