donderdag 23 juni 2016

Het papieren boek, terug van nooit weggeweest



 


Wat lees ik vanmorgen bij mijn moeder in de trouw Het papieren boek is weer terug! Vragen de mensen die bij ons in de bibliotheek komen of er minder wordt gelezen? Misschien wel, maar de boeken worden weer meer verkocht!
Nou ja, lees zelf maar!
Trouwens dit is trouwens een tijd geleden ook al aangegeven!
Daar lees ik het volgende:

Bibliotheekmedewerkers essentieel
http://schrijvenonline.org/files/imagecache/img-groot/afbeeldingen/shutterstock_124002766.jpgVoor 40% van de leners zijn adviezen van een bibliotheekmedewerker belangrijk, zo blijkt ook uit het onderzoek. Maar dat is niet het enige: sfeer en vindbaarheid zijn ook van belang. Zo vindt respectievelijk 61% de sfeer cruciaal als het gaat om boeken lenen uit een bibliotheek en 76% vindt vindbaarheid van belang. De meerderheid is over beide tevreden.                                                    
Laat ik nu altijd "sfeer" heel belangrijk hebben gevonden en mijn best daarvoor hebben gedaan!

In het A.D. stond een paar maanden geleden het volgende stukje.
Ook over de "leestijd"  en "ontlezing" is een heel verhaal geschreven!
Eindigen we met een mythe over lezen!


lezen is van alle generaties

Geen opmerkingen: