donderdag 23 juni 2016

Gesink niet naar de Tour


Het zat er na die val in de ronde van Zwitserland al wel in, maar nu is het toch zeker dat Robert Gesink niet zal fietsen in de Tour de France! dat is een behoorlijke aderlating voor zijn ploeg Lotto-Jumbo. Ik las dat ze zonder klassementsrenner zich gaan richten op het winnen van een etappe!

 Baar - Switserland - wielrennen - cycling - radsport - cyclisme -  Robert Gesink (Netherlands / Team LottoNL - Jumbo)  pictured during stage 2 of the Tour de Suisse 2016 from Baar to Baar (187,6 km) - photo Rene Vigneron/Cor Vos © 2016
Er zitten nu wel 4 nederlanders in deze nederlandse ploeg!
De druk op de schouders van Wilco Kelderman zal daardoor groter worden, hoewel hij nog steeds een vrije rol zal krijgen in Frankrijk. “Ik ga met vertrouwen naar de Tour”, zegt Kelderman. In Zwitserland ging het lange tijd prima en ik hoop dat ik mijn dagen kan uitkiezen in de bergen.
Gelukkig gaat Wout Poels wel! Niet alleen naar de Tour, maar ook naar de spelen!

Wout Poels, Robert Gesink en Simon Geschke voor de start.
Wielerploeg Giant-Alpecin gaat met 5 nederlanders naar de Tour, waaronder Tom Dumoulin en de (oud) bekende Laurence ten Dam.
De Tour dit jaar tenslotte begint zaterdag 2 juli. Ik zal de bergetappes weer intensief bekijken! Meer info.......
Dit staat ons dit jaar allemaal te wachten:




Geen opmerkingen: