woensdag 21 september 2016

themaochtend in bibliotheek naarden en een spelletje schaak!


Gisterochtend naar "mijn" bibliotheekje in Naarden gefietst. Daar was de start themaochtend met als thema Naarden. Behalve een spreker over de .
geschiedenis van Naarden (die ik "natuurlijk" persoonlijk ken!) was er ook een al jarenlange vaste klant van bibliotheek Naarden (zijn kleinkinderen heb ik ook van jongs af aan meegemaakt!) en waren er 3 zangeressen
 de Delightful3 die hele mooie liedjes zongen.
Het was er gezellig druk, veel bekende gezichten gezien en gesproken, mooie liedjes en voor iedereen thee of koffie met een gebakje (met logo van de bibliotheek).
Deze themaochtenden zullen 1x in de 4 weken gehouden worden. De volgende in Naarden zal op dinsdagochtend 18 oktober zijn, van 10.00 - 12.00 uur. Ellen Wennink zal dan een workshop kleuren voor volwassenen geven, waarbij je natuurlijk ook zelf aan de slag moet. Ook al ben ik niet zo creatief, ik zal wel weer aanwezig zijn. Tot dan!

Door het vele kletsen was ik natuurlijk laat naar huis gefietst, maar ik was gelukkig nog net op tijd om mijn makreeltje op de markt te halen!

's Avonds nog een partijtje schaak gespeeld. Als je keek naar de sterkte van beide spelers had ik makkelijk moeten kunnen winnen, maar dat ging niet op. Ondanks een veel betere stelling deed ik niet de winnende combinatie en leek het in een herhaling van zetten stelling te komen totdat mijn tegenstander zijn
dame weg gaf en ik alsnog de partij won. Een leuke opsteker. Tot nu toe (vandaag speelde ik in Weesp, maar ik speel ook in Purmerend) heb ik allemaal minder sterkere tegenstanders gehad, een goed begin om weer even te wennen aan het spelletje!

Geen opmerkingen: