woensdag 28 september 2016

DD drukke dinsdag

Afgelopen maandag was een lekker rustig dagje. Alles op mijn gemak gedaan, de tijd genomen voor het eten. Verder geen afspraken. Allen 's avonds ben ik nog even 45 minuten wezen (hard) lopen. Voor het slapen gaan en ook rustig aan (10 km/uur gemiddeld).
In tegenstelling tot de maandag was dinsdag juist een extreem drukke dag. Was al vrij vroeg op, stond om 07.50 al voor Deen (voor de Deensdagaanbieding, in
dit geval de bieten). Helaas was ik te vroeg, want hij was nog dicht!
Snel naar huis en met de auto (ja, hij startte weer in 1 keer!) naar het tankstation, want deze dag was de wie het kleine niet eert......
benzine 20 cent goedkoper. Waarschijnlijk door al het snelle gedoe en het vroege tijdstip ben ik naar het verkeerde tankstation gegaan. In plaats van Tango ging ik naar Tinq. Heb dus 5 cent per liter te veel betaald. Ja het is natuurlijk niet veel, maar
Daarna snel weer terug naar Deen voor de bieten.........
Vervolgens met de fiets naar mijn moeder om daar boodschappen bij AH tehalen, met de rolstoel naar de markt (uiteraard voor mij de verse makreel, maar de dropjesman voor Ma was er niet, dus hebben de (klein) kinderen pech!), nog een bekende gesproken. Tussendoor nog even wat boeken teruggebracht bij de bibliotheek en daarna snel nog samen een bakje koffie gedronken.
Thuis gekomen snel nog even wat gegeten en om 12.30 uur zat ik al op de (race) fiets naar Purmerend. Even voor de gezelligheid wat schaken.
Terug had ik wat meer tegenwind tegen, dus dat ging wat langzamer. Gelukkig had ik nog wel ruim de tijd om wat lekkers klaar te maken voordat ik lopend naar de Weesper Schaak Club ging om daar een onderlinge wedstrijd te spelen. Ik stond na 2 wedstrijden bovenaan (had wat zwakkere tegenstanders gehad!) en moest tegen de nummer 2 die later tegen me zei dat hij veel te hoog stond. Dat bleek ook tijdens de wedstrijd, want na een gemakkelijke zege kon ik al om 21.30 uur naar huis toe.
Eind goed, al goed en na een bezige dag (362% activiteit en 3541 Kcal verbruikt!) viel ik vrij snel in slaap!
Vandaag een dag met allemaal kleine klusjes, administratie, achter de computer dingen doen. Zo heb ik vanmorgen de gegevens van mijn vakantie berekend.
Ik ben 51 dagen weggeweest, waarbij ik
1372 km heb gefietst (= 27 km per dag), waarbij een hoogteverschil van 24.599 meter
10.750% aan activiteit had (= 211% per dag),
144.365 Kcal heb verbruikt (= 2831 Kcal per dag),
4x een bergwandeling van totaal 53 km met een hoogteverschil van 3020,
Met het hardlopen en gewoon wandelen (voor o.a de boodschappen) samen kom ik op 1567 km met een hoogteverschil van 29.279 (bijna 30 km!) meter!
Nu weer even wat eten, misschien even op het balkon en daarna verder met de dingen die gedaan moeten worden. Vanavond zal het wel weer een avondwandeling worden!


Geen opmerkingen: