vrijdag 9 september 2016

Afscheid tweelingbroer en schoonzus



Gisteren geen bericht. Dat zal wel vaker voorkomen. Of geen tijd of niks om te melden. Gisteravond om 18.30 uur op de fiets gestapt om naar Purmerend te gaan. 29 km fietsen voor een potje schaak (en nog verloren ook!), om daarna om 23.10 weer op de fiets te stappen om weer naar huis te gaan. Had uiteraard bij aankomst geen puf meer om wat te doen. Nou ja, mijn bed in gaan!
Vanmiddag met de familie naar de receptie van mijn tweelingbroer en schoonzus geweest. Na 38 jaar hard werken hebben ze hun bedrijf verkocht en nemen anderen het "familiebedrijf" over. Mijn opa, vader en oom en als laatste Wim hebben het bedrijf gerund. Na ruim 80 jaar gaat het over in andere handen. Toch op naar de 100!

Er waren heel veel mensen op de receptie om beide personen te bedanken voor wat ze hebben gedaan. Het was er gezellig, vele (ook onbekende) mensen gesproken en de bediening was prima.
Na de receptie en voor het eten nog een aantal speeches en een heel leuk filmpje van de kinderen. Een waardig afscheid voor 2 mensen die alles voor hun bedrijf over hadden. Zij gaan (net zoals ik!) genieten van hun welverdiende vrijheid, al hoewel ik begrepen heb wordt er ook al weer wat tijd ingedeeld!
Daarna begon het eten, en ik moet zeggen, dat was voortreffelijk. Ik had na afloop een hele volle buik en ben voor de gein maar eens op de weegschaal gaan staan. Ik was vanavond 3 kilo zwaarder dan de vorige keer! Nou ja, ik hoef voorlopig niet meer de bergen over, want dan telt elke kilo!
En morgen al weer uit eten. Ik denk dat ik volgende week maar een weekje ga vasten!
Wat betreft het genieten, daar beginnen ze al snel mee, want morgen gaan ze met vakantie! Geniet er van. Lekker fietsen in een mooie omgeving en mooi weer!

Geen opmerkingen: