maandag 12 september 2016

spelt brood



De laatste jaren ben ik niet alleen sportief veel bezig (wandelen, lopen, fitness en fietsen), maar ben ik ook bezig met gezond eten. Niet dat ik bang ben om dik te worden (al hoewel de extra calorieën ook bij mij in mijn buik terecht komt en dat vind ik zelf persoonlijk niet staan!), maar omdat ik mij er goed/fit bij voel. Sinds ik geen brood meer eet heb ik veel minder tot geen moe gevoel over/in mij. Ik at (veel) meer groente en fruit en geen koekjes en andere snelle koolhydraten.
Nu ben ik tijdens mijn vakantie weer begonnen met brood eten (is toch wel lekker hoor een boterham met pindakaas, ei of makreel!).
Als overgang heb ik afgelopen week de AH Spelt brood gekocht. Was in de reclame en is erg lekker (vandaag ook weer 3x wat boterhammen gegeten!).
Heb me natuurlijk (als goede bibliothecaris!) verdiept in welk brood nu gezond/goed voor je is. Maar ja, met alles, dus ook met spelt brood heb je meer meningen zoals deze  als deze en deze Ze geven allemaal vaak verschillende informatie.
Ik zal mijn spelt brood eerst helemaal opeten (dat is bijna zover!) en zal daarna weer minder tot geen brood meer eten. Ik zorg er voor dat ik een speciaal brood in de vriezer heb liggen (yam glutenvrij desem brood van Jumbo) voor las ik weer een lekkere uitsmijter, pindakaas of boterham met makreel wil eten!
Vanaf volgende week (heb ik weer alle tijd vrij) zal ik voortaan weer een bakje met noten, zaden, bessen, havervlokken, kaneel en honing gaan eten samen met een portie groente (zoals sla, broccoli en spinazie) met daarbij 1 of 2 eieren, een banaan en een boekweit cracker met vis!
Gezond en veel, maar ik eet alleen wat ik lekker vind! Helaas heb ik wel last van veel tussendoortjes! Moet daarom ook veel bewegen! Voor het slapen gaan nog een banaan en een eiwitdrankje om weer lekker te kunnen slapen!



Hoe begin je nu met het veranderen van gewoon naar gezond eten.
Rineke Dijkinga heeft er een aantal boeken over geschreven (heb er een aantal
gelezen) en geeft in dit filmpje wat tips hoe te beginnen:



Geen opmerkingen: