maandag 1 februari 2010

niet gelukt

Ik was de nacht redelijk doorgekomen. Uit angst voor de pijn bij het uit bed komen heb ik de nacht zittend doorgebracht op een stoel met daarbij mijn hoofd leunend op een andere stoel (uiteraard wel met een kussen).
Vanochtend gewekt door de wekker. Omdat deze niet direct bij mij in de buurt stond ben ik wel even bezig geweest om het uit te zetten. Toen wist ik al dat werken zinloos en zelfs niet mogelijk was. Heb direct de school en mijn werk gebeld dat ik te veel last had van de gekneusde rib(ben) en dat ik dus niet zou komen. Ik vind het heel jammer, want de school heeft toch weer veel moeite moeten doen om rijders voor de kinderen te regelen. Ik ben ook direct achter pijnstillers aan gegaan. Paracetamol helpt niet, maar op internet gezocht en ibuprofen zou helpen. Dat dus maar proberen.
Ik moet zeggen dat het inderdaad wat helpt en dat het na 5 uur is uitgewerkt.
Ook constateer ik dat als de pijn weer terug is gekeerd, dat deze erger lijkt te zijn (vooral bij het opstaan en bukken), korte steken.
In de tijd dat de pijn wat minder was heb ik mijn collega gesproken en zij zal al mijn klassen deze week afzeggen. DEZE WEEK BLIJF IK THUIS.
Ik ben in die periode ook nog even mijn bed in geweest. Er in gaan en er in liggen gaat goed, maar het uit bed gaan gaat je door merg en been. Ik heb zeker een kwartier nodig gehad om van die pijn te herstellen. Ik hoop dat de pijn snel wat minder wordt, want dat heb ik nu al wel gezien! Las ik vroeger nog wel eens lichtzinnig over een bericht dat iemand een gekneusde rib had opgelopen, nu weet ik wat dat betekent voor betreffend lijdend voorwerp
Had ik vroeger oorpijn, last van een zere rug, heb ik een paar keer een niersteen aanval doorstaan en als laatste pas nog een ontsteking in een kies, komt nu deze pijn er nog eens bij. Mocht ik kiezen wat ik het liefst zou willen hebben dan kies ik toch maar voor een zere rug, want dat is wel vervelend, maar dat stelt niets voor bij die andere pijnen.
Ik mag 3x per dag zo'n pilletje tegen de pijn nemen. Straks als ik naar bed ga, dan neem ik er nog één en dan hoop ik een lekker potje te kunnen slapen, alleen aan het opstaan moet ik nog niet denken.........

Geen opmerkingen: