zaterdag 6 februari 2010

slapen in bed gaat dus toch niet goed

Ging ik gisteravond nog met het idee naar bed lekker slapen en uitrusten, dan kan ik beamen dat dromen bedrog zijn!
Hoe het precies komt weet ik niet, maar op mijn zij kan ik niet pijnloos liggen. Dan kun je alleen nog op de rug, maar dat hou ik niet lang vol. Ik moet zeggen dat het liggen toch ook vermoeiend is, omdat mijn rug moe wordt en dat schiet door naar de zij. Dus liggen in bed is voorlopig nog een droom en zullen we het maar bij een stoel houden. Ik werd trouwens na vele tussendoortjes rond 7.00 uur moe wakker. Omdat ik een beetje zat werd van al die zeurderige pijnen heb ik mijn rekverband rond mijn borstkas uit gedaan. Misschien dat het daar weldoor kwam. Overigens over zo'n rekverband om de ribben zijn de meningen verdeeld. Ik heb het gedaan om alles een beetje bij elkaar te houden en de spieren een beetje te ondersteunen. Misschien praat ik wel onzin, gedaan is gedaan. Nadat ik uit mijn bed ben gegaan (gelukkig ging dat wel weer redelijk snel en zonder veel pijn) ben ik zonder rekverband rond mijn borstkas in een stoel gaan zitten. Je kunt dan redelijk goed en snel een pijnloze stand vinden. Slechter slapen als in bed gaat haast niet, zodat ik zond 13.30 uur wakker werd.
Nu moet ik zeggen dat sinds ik mijn rekverband af heb, heb ik wel een zere plek boven op mijn borst (uiteraard komt het van dieper). Het kan zijn dat ik dat al eerder had maar door het verband in toom is gehouden, of het is juist gekomen omdat het verband te strak en in de weg zat. Hoe dan ook het doet zeer, maar het is niet pijnlijk. Voormij is zeer een milde vorm van pijn. Die zere plek die voel je vooral bij bewegingen, maar er is mee te leven. Het enige wat nog echt pijnlijk is dat zijn de steekpijnen bij niezen of plotselinge spierbewegingen rond mijn borstkast.
Verder vond mijn moeder me weer rechter op staan en vind ik zelf dat ik ook weer beter en sneller loop.
Trouwens was het eerst een crime om de fiets uit de kelder naar buiten te krijgen, vandaag heb ik de fiets naar boven (5 treden) getild. Ook dat was weer een overwinning.
Week 2 is enerzijds goed begonnen (alles gaat wat soepeler en met minder pijn), anderzijds valt het slapen nog tegen en heb ik plotseling last van een zere plek rond de borst die vaak irritant zeer doet.
Vanavond weer slapen op de stoel, gaat dat niet, dan kan ik morgen lekker uit slapen, alhoewel ik het liefst thuis slaap lekker in mijn eigen bed.......

Morgen heb ik een rustdag (afgelopen week was niet echt een rust week!) en maandag ga ik het weer proberen met mijn werk. Het moet lukken. We zullen zien.

Geen opmerkingen: