donderdag 11 februari 2010

Het lijkt beter te gaan met mij, maar niet met het weer!

Gisteren aan het eind van de middag was het weer glibberen geblazen. Degene die de winter zo prachtig vinden komen nu lekker aan hun trekken. Volgens mij zijn ze in de minderheid, want de meeste mensen kunnen geen sneeuw of ander aanverwant rotzooi meer zien. Behalve dat het soms spek en spek glad was, stond er ook nog eens een rot wind waardoor je soms van de ene naar de andere kant van het fietspad werd geblazen (dus dubbel oppassen!). De meeste mensen kunnen geen sneeuw meer zien en volgens mij zouden ze het ook niet erg meer vinden als de (nacht) vorst weer eens voor een paar maanden verdween!
Wat mij betreft mogen we na oktober meteen weer met maart beginnen! (dan hebben we ook geen problemen meer om tot onze 67ste door te werken!!).....
Hoe dan ook op mijn werk gaat het naar omstandigheden goed. Ik heb voor morgen alweer drie klassen geregeld die vorige week waren afgezegd.
Ik heb weer redelijk goed kunnen slapen op mijn stoel en vandaag had ik dus weer een rustdag (die heb ik trouwens elke maand). Vanmorgen boodschappen gedaan, vanmiddag de konijnenhokken en hun wc'tjes schoongemaakt en daarna nog een keer boodschappen gedaan. Dat laatste viel toch wel tegen omdat ik naast een aantal pakken drinken ook een aantal blikken in mijn tas had, zodat ik moeite had om de zware tas te tillen en naar boven te brengen. Ik voelde mijn borstkas goed trekken. Ik had er een slecht gevoel bij, maar nu ik weer een half uurtje op een stoel zit heb ik het idee dat die "te" zware belasting bij het sjouwen best nog wel eens goed geweest kunnen zijn, want mijn zere zij voelt beter aan (minder zeer en gevoelig), zodat ik bijna "gewoon" kan opstaan! Het kan natuurlijk ook komen omdat ik de hele dag gedoseerd beweeg.
Hoe dan ook, ik hoop vannacht weer goed te kunnen slapen (op mijn stoel), morgenochtend vroeg op er wachten 3 klassen en 's avonds ga ik weer eens een potje schaken. Ik kan met iemand meerijden, want ik neem geen risico met de gladheid 's avonds. Een tweede val kan ik mij momenteel niet permitteren.
En dan een weekendje verder herstellen. De start van week 3 na de val.
Zou ik dan weer lekker mijn eigen bed in kunnen!

Geen opmerkingen: