woensdag 3 februari 2010

een tandje lager



Ik ben gisteren helemaal vergeten om te zeggen dat hele simpele dingen waar je niet bij stil staat toch pijnlijk kunnen zijn voor als je een gekneusde rib hebt. Gisteravond laat moest ik nog even tanden poetsen. Dat viel dus erg tegen. Net zoals je handen wassen, voorover buigen, iets optillen, jas of trui aan doen en als je een tijd hebt gezeten wat gaan lopen! Een paar kleine dingetjes die je laten voelen dat je er nog lang niet bent. Gelukkig is de pijn wel iets minder en draaglijker, al hoewel die steekpijnen bij snuiten, hoesten slijmophoesten, een plotselinge beweging maken wel erg pijnlijk blijven.

Terugkomend op het slapen van vanacht, kan ik alleen maar zeggen dat dat erg tegen viel. Ik kwam al niet lekker in mijn bed en eigenlijk heb ik helemaal niet één keer een pijnloze ligstand gehad. Ik kwam dus eigenlijk "moe uit bed" (en het ging nog gepaard met aardig wat pijn), want dat vreet energie. Op internet had ik ook wel gelezen dat de ene dag beter gaat dan de andere dag en dat je soms een terugval hebt, maar volgens mij kwam het omdat ik pijnstillers gebruik, waardoor ik, omdat je minder pijn voelt, meer doet dan wat je eigenlijk zou mogen. Daarom heb ik besloten om vandaag geen pillen te gebruiken met als gevolg dat je dus alles voelt wat je eigenlijk nog niet kunt. Kijken of het herstel dan beter/ sneller zal gaan. Ik hoop het maar, want eigenlijk wil ik volgende week weer aan de slag, er zijn alweer teveel klassen afgezegd. Maar ja, je moet het ook kunnen....
Voor vannacht heb ik een leunstoel klaar gemaakt om in te gaan slapen. Heb ik in ieder geval niet de angst voor de pijn bij het uit bed komen, want opstaan uit de stoel gaat een stuk makkelijker.

Morgen dag 6. Wat zal die dag mij brengen?

Geen opmerkingen: