zondag 23 november 2008

sneeuw




Vanmorgen waren ze nog bruin (op mijn boterham), vanmiddag waren ze toch echt wit. Weer een unieke kans om een fraaie kleurenfoto te maken.
Maar de schrik kwam toch als eerste. Wat moet er allemaal niet van het treinverkeer terecht komen! En wat dacht je van al die autorijders die zonder sneeuw al fietsers van de weg proberen te rijden.

En wat moet er allemaal niet van al die dieren die buiten leven terecht komen. Mijn konijntjes zitten lekker binnen, maar wat dacht je van deze........
En eigenlijk het minst belangrijke, maar hoe houden " goede" voetballers, die alleen op perfect gras kunnen voetballen zich staande in wind en sneeuw!
Gelukkig dat het nu zondag is en dan zal de schade wel meevallen en de prognose is dat het weer wat warmer wordt!
Hoeven we voorlopig nog even niet in die vieze prut te fietsen. Je weet wel, de straten voor het autoverkeer worden altijd mooi opgeruimd, maar helaas voor de fietsers is dat niet het geval. Behalve dat fietspaden als laatste worden schoongemaakt, wordt de prut van de weg verschoven naar de zijkant, inderdaad de plaats waar fietsers rijden.
Maar dan komen ook de mooie dingen van sneeuw naar voren. De schitterende omgeving! Maar laten we daar maar even mee wachten tot kerst! De mooie plaatjes. Het maken van sneeuwpoppen. Vroeger heb ik dat ook eens gedaan, in Zwitserland, een hele grote sneeuwpop. Gelukkig hebben we de foto's nog, maar ik kan ze even niet vinden......
Voorlopig blijf ik nog even binnen en lees ik lekker een boek.........

Geen opmerkingen: