woensdag 25 juni 2008

musicals


Zowel maandag als dinsdag ben naar een musical van een groep 8 geweest. Maandag naar die van de Rehobothschool en dinsdag naar die van de Tweemaster. Ik vind het bijzonder leuk om al die kinderen in actie te zien die jaren lang met de groep en uiteraard ook gewoon alleen in de bibliotheek zijn geweest. Eerst als peuter/kleuter, en nu dan als groep achter. Een enorm verschil. Toevallig hebben we het bij de groepsbezoeken van groep 8 over het spelen van rollen van de hoofdpersoon in een boek. In de musical moeten zij ook een andere rol spelen dan wat ze gewend zijn. De musical van groep 8 van de Rehoboth was grappig (" happy landings"), die van de Tweemaster ging over een aantal verschillende personen, waarbij het leek alsof die personen werkelijk de kinderen waren.
En na afloop was er natuurlijk nog een borrel, waarbij je dan praat met de ouders die aanwezig zijn. Natuurlijk ken ik bijna al die ouders (de vaders wat minder, want die komen ook wat minder in de bibliotheek!), maar dit jaar was er ook een moeder die als kind met groepsbezoeken bij mij in de bibliotheek kwam! Verder vinden de ouders het leuk dat je er bij bent.
Met deze twee scholen heb ik ook het meest contact.
Ik hoop de kinderen in de nabije toekomst nog eens te zien in de bibliotheek........

Geen opmerkingen: