woensdag 18 juni 2008

certificering


De openbare bibliotheken doen nu ook mee als het gaat om certificering .
In juni 2006 heeft de Vereniging Openbare Bibliotheken in overleg met de Vereniging van Nederlandse Gemeenten de certificeringsnorm voor bibliotheken vastgesteld. Sinds september 2006 worden er verschillende bibliotheken bezocht en geaudit.
Wil je weten of jouw bibliotheek ook het certificaat heeft gekregen, kijk dan hier.
Ik zie dat Weesp (die samen is gegaan met Eemnes, Muiden en Wijdemeren) er nog niet bij staat.
Wij (bibliotheek Naarden-Bussum) staan er ook nog niet bij. Dat komt omdat we vandaag bezoek kregen van de auditor. Eerst in Bussum. Daar heeft hij gesproken met het hele management team en vanmiddag met een " gewone" medewerker" en dat was ik. Ik heb hem een rondleiding gegeven, veel over de bibliotheek verteld (gelukkig wist ik dat!!!!), geschiedenis, activiteiten, klassenbezoeken, de sfeer etc. Ik heb begrepen dat het voornamelijk ging om de organisatiestructuur/ management en hoe dat zich vertaalde in de praktijk.

Het was vanmiddag in ieder geval goed druk (een echte woensdagmiddag), dus dat heeft hij in ieder geval meegemaakt! Hij was positief gestemd en de uitslag horen we binnen 6 weken. Wordt dus vervolgd!

Geen opmerkingen: