zaterdag 12 april 2008

Titanic



In de nacht van 14 op 15 april 1912 (bijna 96 jaar geleden) zonk de Titanic. Het schip dat samen met nog twee schepen werd ingezet om het toenemende transatlantische verkeer te verwerken, ging tijdens de eerste reis ten onder. Deze scheepsramp kostte aan maar liefst 1517 opvarenden het leven. Een aantal Titanic-feitjes zijn bij de meeste mensen wel bekend. Zo weet iedereen wel dat het schip het grootste passagiersschip ooit was in die tijd en dat het zonk doordat het tegen een ijsberg botste.
Verder waren er te weinig reddingsboten aan boord voor alle passagiers, waardoor het dodental zo hoog lag. Wat minder bekend is, is dat de ijsberg geen gat in de romp geslagen heeft, maar dat de ijsberg de romp slechts beschadigd heeft op de waterdichte naden. Dat de boot toch vol water liep, komt grotendeels doordat op die plek klinknagels waren gebruikt van slechtere kwaliteit dan elders in het schip! De film over deze gebeurtenis, Titanic (1997), sloeg alle records. Alleen de muziek werd al bijzonder bekend! Het liedje van Celine Dion "My heart will go on" werd een tophit. Hieronder wordt het liedje gezongen, met in het eerste fragment ook beelden van Celine Dion zelf, en op het tweede fragment zijn alleen beelden van de film te zien.





Hier zie je de trailer van de film:


En hier oude beelden van het schip R.M.S. Titanic


Hier
een aantal sites over de titanic.

Via de post (email) kreeg ik weer een leuke website door. Als je veel achter de computer zit kun je deze tips en trucs wel gebruiken! Zeker als je regelmatig een blauw scherm krijgt!

De officieuze opening van het Europees Kampioenschap voetbal komende zomer in Oostenrijk en Zwitserland begon met een grote voetbaltentoonstelling in Wenen. 'Hartkloppingen' heet de expositie en hij gaat over alle aspecten van voetbal. Over fans, emotie, commercie én over voetbal als cultuurverschijnsel. Te bekijken tot en met begin juli.
Voor de geinteresseerden, het speelschema staat hier.
En de absolute fan zingt natuurlijk mee. Wij houden van Oranje, toch! Dus ga maar vast studeren!
Hup Holland Hup! en dan deze...Ik ben een voetballer....
Of wij van Oranje blijven houden dat weet ik niet. We zien ze in ieder geval wel vliegen! Minstens anderhalf miljoen voor privé-reizen!!! Dat is meer dan wat ik te besteden heb in dit leven en mijn volgende zes levens!!!


Ik lees net dat wij mannen niet meer zoveel eieren mogen eten, en ik hou er zo van. Soms eet ik een tijdje geen ei, maar soms gaat zo'n doosje binnen de week op! Het liefst eet ik een lekkere uitsmijter met rosbief. Drie eieren op twee boterhammen. Vroeger at ik dit ook als we terug kwamen van de vakantie (mijn vader reed altijd 's nachts) en 's ochtends vroeg bij wegrestaurant "Wimpie" (net voor Doetichem) even wat gingen eten! Ik denk dat ik maar gewoon eieren blijf eten!

Geen opmerkingen: