dinsdag 15 april 2008

computer plat

Gisteren heeft mijn computer het begeven, ten minste, hij wilde niet meer opstarten.
Ik had net de nieuwe uitslagen van de schaakclub op mijn blog gezet en toen sprong het beeld op blauw! Er was een sys bestand beschadigd en niks (o.a. het opstarten en de veilige mudus) deed het meer. Elke keer kwam ik terecht op het beruchte blauwe scherm.
Ben daarom gisteravond en vannacht bezig geweest met eerst om op mijn computer te komen en toen dat niet lukte om windows xp weer opnieuw er op te zetten. Duurt even, maar dan heb je ook wat! Dus alles wat op de C-schijf stond is er nu af, en ik had al heel wat programma's op mijn computer staan. Moet ik er dus weer allemaal opzetten, zoals mijn emailprogramma, maar dat gaat moeilijk omdat ik niet op Internet kan komen, want mijn (draadloze) internetverbinding werkt nog niet. Ik ben benieuwd of deze het überhaupt nog gaat doen. Ik heb internet (alleen) nodig voor mijn betalingen, en voor het schaken op internet.
De D-schijf heb ik voor de zekerheid opgeslagen op een externe harde schijf.
We zien wel wat er gaat gebeuren! Voorlopig hier dus even geen stukjes meer........

Geen opmerkingen: