woensdag 2 april 2008

werken op de computer blijft waardeloos

Ik zit achter de computer, en de muis doet het op eens niet meer. Doe het zelf maar. Het ligt natuurlijk niet aan de muis, maar aan de Intel (R) 82801 DB/ DBM USB 2.0 enhanced Host controller. Met andere woorden, mijn computer herkend de apparaten aangesloten op mijn vier USB 2.0 uitgangen niet meer! Dus mijn muis niet, mijn externe harde schijven niet, mijn cardreader niet, mijn flash geheugens niet. NIETS, NIETS NIETS.
Uiteraard alles geprobeerd om het weer werkend te maken. De installatie van die host controller ongedaan gemaakt.
Na het opnieuw opstarten vindt hij nieuwe hardware (hoe is het mogelijk!) en installeert wat hij moet installeren. Alles is klaar voor gebruik. Dat dacht je. Muis werkt nog steeds niet. Apparaat wordt niet herkend. Ik ben het nu dus zat. Moet nu alles met de touchpad doen, en dat is vrij waardeloos werken moet ik zeggen. Je zult er maar gewend aan raken! Ik kan er niet mee werken, mappen verdwijnen of verschijnen totaal onverwachts. Beeld schiet op en neer bij het bewegen van de scroller. Voor je het weet heb je al ergens op geklikt met alle gevolgen van dien (internet weg en zo). Verschrikkelijk.
Dus de computer blijft voor mij een kwel geest. Ik zal denk ik binnenkort wel met het meeste stoppen. De lol is er nu echt vanaf. Alleen nog het noodzakelijke en meer niet!
Computers zijn ............(vul zelf maar in!).

Geen opmerkingen: