donderdag 10 april 2008

dagje vrij


Wat vroeger ATV-dag (arbeidstijdverkorting) heette, is nu gewoon een ingeroosterde vrije dag. Valt hij op een feestdag (en dat gebeurt nog wel eens) dan ben je hem gewoon kwijt. Maar gelukkig viel hij deze keer op een gewone dag, dus had ik een dagje vrij. Donderdag's ga ik altijd een kopje koffie drinken bij mijn moeder en indien nodig boodschappen doen bij de C1000 vlak bij mijn moeder. Er staan dan wel geregeld rijen bij de kassa die open is en moet je vaak wachten en ze hebben vaak ook niet wat je wilt hebben maar toch blijf je daar boodschappen doen. Toevallig moest ik ook nog een batterij voor mijn fietscomputer hebben, dus dat kon ik mooi combineren met de buurman van mijn moeder, de fietswinkel van Wouter. Helaas waren ze (de batterijen) momenteel niet aanwezig, ze waren wel besteld en konden ook elk moment binnenkomen. Dan volgende week maar, ik ga er vanuit dat de batterij het langer dan een week mee gaat!
's Middags het konijnenhok weer grondig schoongemaakt. Gelukkig valt dat meestal wel mee, want konijnen zijn hele schone dieren. Behalve dat ze zich de hele dag schoonlikken, houden ze het hok ook vrij schoon en doen ze hun behoefte in de speciale poepbakjes! Alleen moet je regelmatig de haren opruimen en dat gaat met de stofzuiger vrij snel. Ze zijn daar wel bijzonder bang voor, het is gelukkig maar voor even. Trouwens als de bel gaat, dan stuiven ze ook alle kanten op, maar éénmaal een blik op mij, wat rustige woordjes en alles is weer oke.

Nu wilde ik ook nog het één en ander op de computer doen, maar voordat ik eigenlijk begon was het alweer half zes. En ik had eigenlijk nog niets gedaan wat ik wilde doen! Nou ja, blijft liggen voor het weekend, want morgen wordt het weer een drukke, drukke dag, met 's avonds een partijtje schaak voor de MSK-cup tegen Tom. De winnaar gaat door, de verliezer ligt eruit. Ik heb nog een appeltje met Tom te schillen, want vorig jaar verloor ik de partij in een gewonnen stelling. Dat kan bij schaken. Afgelopen vrijdag had Ben hier ook last van!
Ach, een dagje vrij is net als een dagje werk, voordat je het weet is de dag alweer voorbij!

Geen opmerkingen: