woensdag 17 augustus 2016

Brienz

Vandaag wakker geworden met dezelfde muziek dat we al vaker deze week hebben gehoord: tik tik tik tik tik. Rond 11.00 uur werd het droog en rond 12.00 uur ben ik op de fiets gestapt. Voor de zekerheid maar even mijn spatbord achter er op gezet tegen een natte kont!
Ging met wat motregen weg dus had ik mijn regenjack aan getrokken. Eerst over de bult bij de Aareschlucht. Omhoog ging het goed, maar aan de achterkant naar beneden met een nat wegdek was het even oppassen. Dat was ook de reden om via de vlakke kant en niet via het bergje de Brunig te gaan!
Eénmaal over het bultje kon je zien dat het richting Interlaken een vriendelijker  wolkendek werd en zo af en toe wat blauws er tussen! Ging weer langs de rechterkant van de Brienzersee.
Deze see is genoemd naar het plaatsje aan de linkerkant ervan Brienz, aan de rechterkant ligt Interlaken en omdat dat plaatsje ook aan de Tunersee ligt, ligt het tussen 2 meren/laken. Vandaar die naam.
In Brienz heb ik mijn regenjack uitgedaan, want het weer werd steeds beter, alleen niet in Innertkirchen, want bij het achterom kijken zag ik toch wel een aardig dik en donker wolkendek!

Brienz is een leuk plaatsje. Heb er afgelopen zaterdag nog gegeten in "het witte kruis". Afgezien van het feit dat het gezellig was met mijn nicht en vriend, was het eten ook erg lekker. Het kan dan wel
iets duurder zijn, maar mijn halve kip was perfect klaargemaakt!
Heb nog even wat leuke foto's gemaakt in Brienz (zie onder).
Had alle tijd. Had gisteren mijn zwager geappt dat ik even langs zou komen. Toen ik in Matten aankwam was het zonnetje inmiddels ruim aanwezig. Ik werd door de buurvrouw Carla ontvangen met een kopje thee voordat wat later mijn zwager er ook was. Mijn zus was aan het werk, dat wist ik, maar dat was niet zo erg. Nog over van alles gepraat, nog wat gegeten, de poes aangehaald, wat zwitserse sudoku's uit verschillende kranten meegenomen en rond 16.00 uur weer terug naar de camping. Zou op de terugweg nog even in Meiringen langs de Migros gaan. Daar waren de druiven en avocado's in aktion! Tevens had ik weer bananen nodig. In Meiringen aangekomen was het nog steeds vriendelijk weer. Nam de fiets mee naar binnen en zette deze bij de "klantenservice". Daar was dezelfde vrouw als vorige keer toen er iets mis ging met het aanslaan van de chips! Natuurlijk had ik het eerst gevraagd en het mocht. Snel de dingen gepakt die ik nodig had. Kon gelukkig alles in mijn rugzak krijgen.
Bij het verlaten van de Migros begonnen de eerste kleine druppels al te vallen. Snel naar de camping gereden en ik was nog niet binnen of het begon goed te regenen en te onweren! Wat een geluk. Morgen zou het ook weer instabiel weer blijven, maar vanaf zondag krijgen we (we hopen nu maar dat meteo, de zwitserse buienradar, het dit keer goed heeft!) zonnig en wat warmer weer!
Eénmaal terug eerst even lekker warm douchen, daarna gegeten. De avocado en druiven waren heerlijk. Straks naar bed en morgen gezond weer op!
Hier de gemaakte foto's (2 met zelfontspanner, daarna een leuk filmpje over Brienz (met een bonus!).
















Geen opmerkingen: