donderdag 11 september 2008

de avonden beginnen steeds vroeger!

Gisteren nog even gekeken naar het symbooltje voor het weer van vandaag. Ik ben niet blond (helaas grijs!), maar ik begrijp nog steeds niet wat de symbooltjes die ze bij elke dag weergeven betekenen. In elk geval er stonden geen regendruppels voor vandaag op. Maar ja, ze willen wel voor een hele week voorspellen, maar ze kunnen het niet eens voor een dag.
Dus toen ik vanochtend bij mijn moeder was en hoorde dat het vanavond zou gaan regenen keek ik daar niet eens vreemd van op! De verrassing was echter des te groter toen bleek dat de avond vandaag al om 13.00 uur begon. Tot 13.45 uur kwam het wat met bakken naar beneden en ook precies op het traject Weesp- Naarden. In korte broek (droge lange broek mee) en in mijn regenjas op weg naar mijn werk. Ik spoelde dus aan op mijn werk. Alles kletsnat, soppende schoenen, heerlijk!
Nu hoor ik regelmatig dat die gasten van het weer op hun luie reet voor de computer zitten en kijken naar allerlei modellen. Ik begrijp nu dat al die modellen schaars gekleed zijn (waarschijnlijk omdat het zo warm is!) en ja, dan kun je wel eens naast (!) zitten.
Achteraf had ik het natuurlijk wel kunnen weten, want in dit " chips" landje krijg je na een dag mooi weer altijd een aantal snertdagen kado. En de weermannen hadden het geloof ik gisteren goed voorspeld, dus konden ze het voor vandaag nooit goed hebben.
Voor morgen verwachten ze regelmatig langdurig regen (zoiets als tussen de buien door is het droog). Tenminste, dat was vandaag. Wat zal het morgen dus worden, welk model zouden ze nu bekeken hebben......
Je kunt je geld hierinzetten.

Geen opmerkingen: