dinsdag 6 september 2016

Bibliotheek Naarden


Vanmorgen vroeg even boodschappen wezen doen i.v.m. Deensdag aanbiedingen. Ach, wie het kleine niet eert....
Daarna met de fiets snel door naar de bibliotheek in Naarden, de gezelligste bibliotheek (van Naarden! e.o.). Onderweg zag ik dat  in mijn vakantie de weg enigszins is aangepast vanwege de nieuwe treinbaan.
In Naarden nog even een taart gekocht om de verjaardag van mijn tweelingbroer te vieren en ik moet zeggen dat Tetteroo een hele lekkere taart heeft gemaakt. Zoals ook meneer van Eijk zei, hij smaakte naar "meer"!
Bij bakker Tetteroo en vlak voor de bibliotheek kwam ik al bekenden tegen, dus even een gezellig babbeltje vooraf, maar in de bibliotheek natuurlijk ook. Even weer bij gepraat en een aantal mensen gewezen op deze "prachtige" weblog (nou ja, je moet er van houden, nietwaar!). Ook maak ik deze website voor mezelf, als een soort dagboek, het is natuurlijk wel leuk als anderen het ook leuk vinden om het te lezen. Kreeg ik "vroeger" misschien 2000 bezoekers in een jaar (waarschijnlijk mensen die verkeerd hebben geklikt!), de laatste tijd heb ik zelfs verschillende keer ruim boven de 20 bezoekers per dag!
Ik ben er altijd wel ruim 30 minuten tot een uur mee bezig. (gegevens van mijn horloge synchroniseren, plaatjes van mijn fototoestel op de computer zetten, informatie/ link, plaatjes en evt een filmpje opzoeken over het onderwerp).  Gelukkig heb ik daar nu alle tijd voor en ik doe het ook met plezier. Soms een grapje erbij (wordt helaas niet altijd begrepen!) of woordspeling waar ik zelf wel van hou (gelukkig is het mijn weblog, dus het mag..........).
Maar binnenkort zullen er allemaal activiteiten IN de Bibliotheek van Naarden zijn. Onder op de foto staat een overzicht van de eerste 3 maanden.
De start zal op dinsdagochtend 20 september zijn met een verhaal over de geschiedenis van Naarden. Dat is natuurlijk heel erg interessant, maar het is ook gratis, er is een muzikale omlijsting en volgens mij is er ook thee of koffie! Dus noteer deze ochtend maar alvast in je agenda. Heb ik al gedaan en zal in ieder geval ook gaan of komen, het is maar hoe je het bekijkt -). Het is in Naarden in ieder geval een komen en gaan van mensen.
Wie weet zie en spreek ik dan ook nog een heleboel bekenden!


Aan het eind van de middag naar mijn moeder gegaan, alwaar ondertussen mijn zus en zwager uit Zwitserland zijn aangekomen (ik ben 2 dagen eerder vertrokken, want zij rijden harder!) om straks een receptie en etentje van mijn tweelingbroer bij te wonen (ik ben ook uitgenodigd!).
Samen lekker gegeten (eten speciaal uit China!), daarna weer door naar de schaakclub in Weesp, waar ik weer ga schaken (dat is alweer een hele tijd terug dat ik daar geschaakt heb, klik op de site maar eens op klassiek!). Ach zo blijf je van de straat. Vanavond was de Algemene Leden vergadering. Het was wel
leuk om een (hele) oude bekende tegen te komen, Hans van Dulken (die staat ook bij klassiek!), die ook dit jaar weer bij de WSC komt schaken. We hebben na de vergadering even de herinneringen opgehaald en een paar potjes gespeeld. Vol verbazing kreeg ik ook nog een beker, omdat ik op de slotdag vorig seizoen bij een toernooi in groep B had gewonnen!
Volgende week gaat het schaken in Weesp dus echt van start. Donderdag begin ik al in Purmerend.
Ja, meer vrije tijd, dus kans/ruimte om bij twee clubs te spelen. Waarom Purmerend. Ik kan er met de fiets heen en zo aktief bezig zijn en het is een hele gezellige club met wat sterkere schakers. Word ik alleen beter van!
De vakantie die nu echt is afgelopen wil ik eindigen met een tas die ik in Zwitserland voor mijn verjaardag heb gekregen en die voor mij heel illustratief is, want dat is wat ik de kinderen altijd heb verteld en dat is ook datgene wat lezen zo mooi maakt!






Geen opmerkingen: