maandag 5 september 2016

Bert Timmer Memorial Loop


Deze loop, ter gedachtenis aan een neef van mij, werd dit jaar voor de 4de keer gehouden. De eerste 2x heb ik 5 km gelopen (moet niet vragen hoe!), vorig jaar zat ik met me knie (uiteraard zit ik daar altijd mee, maar toen der tijd had ik er een probleempje mee!), dit jaar zou ik de 10 km lopen.
Ik had mijn vakantie zo gepland dat ik deze op de terug weg zou meepikken. Scheelt heen en weer gerij! Alleen was de voorbereiding dan niet helemaal ideaal.
Eerst 10 uur in de auto zitten en daarna slechts 1 uur slapen in de auto komt niet ten goede aan  je spieren. Ik was dan ook stijf en de spieren voelden niet optimaal aan.
Onze tak van de familie was niet echt best vertegenwoordigd. Slechts 4 mensen kwamen uit Weesp. Van de familie Timmer waren er dit jaar ook niet echt veel gekomen (veel waren er nog met vakantie). Gelukkig waren er wel veel andere lopers aanwezig, zodat er toch 130 mensen aan de start stonden. Waarschijnlijk kwam dit omdat het weer toch beter was als gedacht. Verder zijn er ook veel concurrerende andere activiteiten in de buurt die dag. 

De start om 11.30 was prima. Om 10.00 uur had het nog even geregend, maar daarna is het droog en beter weer geworden. Tijdens het lopen kwam regelmatig het zonnetje er door. Ik zat meteen al bij de  voorste 10 lopers. Helaas had ik de pech (!) dat ik mijn chip (die vast zat aan je schoenveters, bij mij van mijn rechterschoen) al vrij snel verloor, terwijl ik mijn veters dubbel had vastgemaakt. Hoe dan ook, ik moest snel weer een stukje terug om mijn chip te pakken, die ik verder de hele wedstrijd in mijn hand heb gehouden. De veters van dezelfde rechterschoen gingen nog een keer los.
Behalve dat ik uit mijn ritme was, voelde ik ook al vrij snel mijn bovenbenen. De eerste 5 km ging nog wel (23 minuten), maar daarna was het afzien. Op karakter doorgelopen, maar ging niet forceren en liet mijn plan om deze 10 km in 45 minuten te lopen snel varen. Na 48 minuten kwam ik tenslotte met een eind sprintje over de finish. "Nothing beats a fit body".
Viel me niet eens tegen. Ik was ook nog eens de beste Weesper (maar ja, er deed ook maar 1 Weesper mee met deze 10 km!).
Daarna nog gekeken naar de 5km loop met de andere familieleden en deze aangemoedigd.
Na afloop was er nog een verloting. Je deed mee met je startnummer. In mijn geval dus 127. Helaas geen prijs.
Ook dit jaar was het weer erg gezellig, nog veel gekletst met familie en andere lopers. De organisatie was weer erg goed. Elk jaar bedenken ze weer wat nieuws. Nu speelden er onderweg een tweetal groepjes (een band en een koor), die ook nog eens tijdens de race wisselde van plaats. Erg leuk.
Om 14.10 uur reed ik met mijn auto richting Weesp.
Een mooiere afsluiting van mijn vakantie was er niet!
De uitslag en foto's staan nog niet op de website, dus maar een foto die ik voor de wedstrijd heb laten maken (dank je wel Ilona!).
Volgend jaar is de BTML loop op zondag 3 september. Staat genoteerd en ik zal er dan normaliter ook weer zijn, maar dan wel met een goede/betere voorbereiding!



Geen opmerkingen: