zondag 28 juni 2009

verpakkingenbelasting


Gisteren weer eens boodschappen gedaan. Moet ook gebeuren, meestal doe ik dat 's zaterdags en dan combineer ik dat meteen met boodschappen voor mijn moeder.
Ik had weer eens spaghettisaus nodig. Bij AH kost het 0.73 eurocent en bij Deen 0.68 eurocent. Wie het kleine niet eert........
Maar wat wil het toeval. In deze tijden, waarbij steeds maar korting wordt gegeven en alles goedkoper wordt, ten minste als je de kranten en advertenties moet geloven.
Nu blijkt opeens tot mijn stomme verbazing het pakje 0.84 eurocent te kosten (en bij AH 0,89 eurocent). We moeten nu voor alles ook verpakkingenbelasting betalen, dus wordt alles, tenminste de goedkopere producten, met meer dan 20% duurder!!!(16 cent op 68 cent). Hoe zal dit zijn bij de koekjes!
Waarschijnlijk zullen de koekjes dan per stuk aangeboden worden. Het koekje is dan gratis en je betaalt alleen voor de verpakking. Ja dat geld waar Bos mee strooit (dat is weer een ander verhaal) moet toch weer ergens vandaan komen.
Dus mocht je bij de volgende boodschappenronde naar je bon kijken en het valt je op dat de boodschappen weer duurder zijn geworden dan weet je hoe het komt!
Blijf met plezier lekker winkelen, ik blijf in elk geval met plezier wel lekker eten.....

Geen opmerkingen: