maandag 13 oktober 2008

druk druk druk en van alles te doen.....

Nog een paar dagen en we hebben de kinderboekenweek ook dit jaar weer overleefd. 22 groepen zijn er dan in de bibliotheek geweest en 4x2 groepen heb ik op school bezig gehouden met " gedichtjes" .
Ondertussen is er overal wel iets te doen. Kijk alleen maar naar de kredietcrisis. Ik zal er niks over zeggen, ik zal het in mijn hoofdje houden. Genoeg kenners schrijven er de kranten en tijdschriften vol mee. Gisteren was er zelfs nog een heel speciale aflevering op RTL 4.
Een fragment van Lebbis over de kredietcrisis:

Nou vooruit, dan ook nog een " heldere" uitleg:



Mijn zus uit Zwitserland is over. Ze blijft tot zaterdag hier in Nederland. Ik zal dus wel een aantal keer daar (is (o) ma) naar toe gaan. Afgelopen zaterdag hebben we in ieder geval lekker chinees gegeten! Een soort traditie, net zoals ik altijd als ik in Interlaken aankom een lekkere uitsmijter krijg!



Vrijdag gaat de actie " Nederland leest" weer van start.
Er is daar ook een online forum om je in de online discussie te mengen. Maar ja, eerst natuurlijk even het boek lezen, dus hop.........naar de bibliotheek!



Deze week ook twee keer schaken. Woensdag voor de SGA-cup (viertallen) en vrijdag de eerste externe wedstrijd in het eerste van MSK.
Wat betreft de interne competitie mag ik niet klagen, want na een overwinning op Ben wist ik afgelopen vrijdag zelfs te winnen van de kampioen. Niet door daverend spel, maar Walter zag een zet over het hoofd en kwam met een paard in de penning staan en dat bleek funest.
Maar het echte schaak gaat dus morgen weer beginnen:
De tweekamp om de titel wereldkampioen schaken tussen Viswanathan Anand en Vladimir Kramnik, die op 14 oktober in Bonn begint, zal van dichtbij op internet te volgen zijn. Zo dichtbij, dat je het gevoel krijgt bij de spelers aan tafel te zitten.

Er zijn niet veel tickets hiervoor beschikbaar, dus wees er snel bij.......
Je kunt het natuurkijk op gewoon via een site volgen!

60 jaar geleden ging het er anders aan toe......
Hier vind je een filmpje over de WK in 1948, inderdaad 60 jaar geleden! Het is nog in zwart wit. Nostalgie voor de schaakliefhebber!

Geen opmerkingen: